Doorgaan naar hoofdcontent

De laatste brug en Pia


Acht bruggen telt de Bovenkerkse buurt en dit is de laatste. Ik had deze brug half december al gehaald maar toen was ik er nog niet helemaal. Lopen gaat minder makkelijk dan fietsen heb ik gemerkt, al fietsend heb je gauw een paar kilometer meer afgelegd. Er moest namelijk nog een stukje meer gelopen worden tot het eind van de buurt waar het doodlopend is en daar had ik even moed voor nodig. Dat rechtse stuk moest ik nog, links gaat de weg niet meer verder.

Afgelopen donderdag heb ik dat laatste stuk gelopen. Ik kwam langs de Hillegonda Hoeve en nog een paar moderne boerderijen, de afstand viel me eigenlijk wel mee.

Daar was het water, verder gaat de weg niet.

Terug bij de laatste brug  kwam storm Pia me lastig vallen. De wind wakkerde nog wat meer aan en het begon hard te regenen. Je kan het aan het water zien, ik had de wind tegen. Ik heb het hele stuk tegen de wind en de regen op moeten boksen en dat viel me niet mee.

Drijfnat was ik maar ik heb het overleefd. Ik dacht aan mijn moeder, die zou gezegd hebben: Je bent niet van suiker, je smelt niet. Ik moest om mezelf lachen dus ik heb maar een selfie gemaakt.

Reacties

Bertiebo zei…
Geweldig, zowel de selfie als je topprestatie!
Tegen de wind en regen in, dat zou voor iedereen al een opgave zijn, maar voor jou helemaal. Dat je niet van suiker bent, heb je wel bewezen!!
Sjoerd zei…
Soms valt het mee en soms een beetje tegen, maar de prestatie ligt er... Toch kijk je niet echt vrolijk.
Judy zei…
Een superprestatie! En een prachtige selfie!
Emie zei…
Je moeder zou terecht trots zijn op je!
Je hebt jezelf overtroffen en bent Pia ook nog de baas gebleven: chapeau Marthy!
(ik zou dit verhaal en dan ook met je selfie erbij, even aan je orthopeed laten zien)
Nu is dus géén brug je meer te ver!! Maar die wind hè vreselijk, nou ja de regen erbij ook eigenlijk! Al met al topprestatie.
Fijne feestdagen.
Top! Het is je gelukt, de achtste brug. Thuis weer lekker opwarmen. Fijne feestdagen gewenst
In de weer zei…
Geweldig goed van je Marthy, een hele prestatie.
Grappig hoe je kijkt vanachter je beregende brillenglazen.
miekequilt zei…
Wat geweldig knap en stoer van jou!! Die regen maakte het lopen zwaarder, maar de voldoening nog groter!
Edward McDunn zei…
Knap van je hoor, maar niets forceren hè?
Goed gedaan. En dat gezegde bezig ik ook vaak..
Maar jammer van het weer is het wel, al die regen, ik zou wel iets meer helder, koud, vriezend winterweer willen.
Ger zei…
Zou er niet van staan te kijken dat jij daar eerdaags weer loopt en je in de verte ‘n gestalte ziet staan en denkt hé die ken ik,wanneer je dichterbij komt zie je dat je het zelf bent,Stolwijk heeft een standbeeld voor je opgericht.Zo knap wat jij gedaan hebt😀
Van mij een pluim op je capuchon!!!
Elizabeth zei…
Dat is lang geleden dat ik helemaal aan het einde ben geweest!
Fijn dat je nu zover kon lopen, je bent ook wel een bikkel hoor..
Als een echte strijdster heb je het gered. Dat had je in september niet kunnen bedenken. Je bent een kanjer!
Lies zei…
Je doet het! Kranige madam!
Lie(f)s.
Josephine zei…
Vind het een geweldige prestatie, en vooral de terugweg was
zeker zwaar te noemen. Vind je foto echt FANTASTISCH!!!
bemar zei…
En het blijft maar regenen! Mijn moeder zei dat vroeger ook altijd!