Doorgaan naar hoofdcontent

WijnSpijs wandeling

De reden dat wij naar Deventer afreisden was een cadeau wat wij kregen van onze kinderen met Sinterklaas, een culinaire wandeling langs zes restaurants in die plaats. Dochter wist dat ik graag naar Deventer wilde en zij had ook mijn enthousiaste verhaal gehoord over blogvriendin Bettie die enige weken geleden ook een WijnSpijs wandeling deed met haar zoon maar dan in Amsterdam. 

Dus gisteren om twaalf uur  werden we hartelijk verwelkomd in het eerste restaurant in het Havenkwartier van Deventer. Deze plek op de route lag het verst weg van ons hotel dus we namen voor een stuk van die afstand de bus om het voor mij niet te vermoeiend te maken.

In dit restaurant had men kosten noch moeite gespaard om er de kerstsfeer in te brengen. Ik zou het thuis niet hoeven maar hier was het een schitterend gezicht.

Het was een groot restaurant waar je hier maar een deel van ziet. Wat opviel was het perfect opgeleide personeel, allemaal jongeren. Niets was teveel om het jou naar de zin te maken.

Heel leuk was dat de restaurants allemaal zo verschillend waren, iedere keer was het weer een verrassing waar we terecht zouden komen.

Dit restaurant had een super gezellige uitstraling met heel leuk personeel, je voelde je direct op je gemak.

In ieder restaurant kregen we een glas wijn, rood of wit, naar gelang het pastte bij het gerecht. Ik heb van alle flessen een foto gemaakt om de wijnen later met onze oudste zoon te bespreken. Hij heeft een wijnwinkel en weet veel over wijnen. Sommige van het wat oudere personeel onder de jongeren, degenen die de wijnen inschonken en er wat over vertelden, hadden net als onze zoon de Hogere Hotelschool gedaan.

De drie laatste restaurants lagen dicht bij elkaar wat voor mij wel prettig was.

Dit was het laatste restaurant, ook weer perfect. Van te voren hadden we geen idee in wat voor restaurants we terecht zouden komen maar ze waren allemaal van een hoog niveau met heerlijke gerechten en wijnen.  Zowel de locaties als het personeel maakten de beleving af. En als extra natuurlijk in ieder restaurant mooie kerstversieringen.

Hier een collage van het lekkers wat we voorgeschoteld kregen.

We hebben echt genoten van deze middag en zouden het zo weer een keer doen. 

Het leuke is ook dat we al wandelend van de ene naar de andere locatie, wat overigens prima ging met mij nieuwe knie, op de mooiste plekken van Deventer terecht kwamen en ik zo heel wat foto's gemaakt heb. Maar die zien jullie een andere keer. 

Reacties

Bertiebo zei…
Wat leuk! En wat fijn dat je er zo van genoten hebt. Leuk ook om te horen dat het in een andere plaats ook goed was. Want ik wil best nog eens ergens, dat snap je!
KnutzEls zei…
Dat zijn leuke cadeaux, daar denk je nog vaak aan terug.
Judy zei…
Ik had al eens op internet gezien dat Deventer ook zo'n Wijn Spijs wandeling had. Wat superlekker ziet alles eruit! En leuke foto van jullie beiden!
Yova zei…
Deze restaurants ziet heel goed uit. Ik hou wel erg van ouderwets. Jullie hebben genoten in de restaurants. Deventer is zeker mooie plaatst. Fijne week.
Sjoerd zei…
Dat lijkt me erg leuk om te doen, ware het iet dat mijn vrouw geen wijn drinkt.
Wat een superleuk cadeau hebben jullie gekregen! En in zo’n gezellige stad als Deventer nog extra leuk.
‘s Avonds konden jullie waarschijnlijk geen pap meer zeggen!
Emie zei…
Wat een fantastisch cadeau en goed dat je alles hebt kunnen lopen met van die heerlijke rustpauzes.
In de weer zei…
Heel leuk Marty en wat fijn dat het ging met je knie.
Ik zag het bij Bettie ook al en zowel bij jullie als bij haar heel geslaagd.
Zal het eens in gedachten houden.
Doet me weer terugdenken aan het happen en trappen dat wij met de kinderen en kleinkinderen ‘n keer deden.
Was ook een superdag.
miekequilt zei…
Wat een prachtig cadeau zeg. Echt goed besteed aan jullie. En wat schrijf je er heerlijk enthousiast over. Goed dat je foto's van de wijn nam. Leuk om met je zoon over na te praten.
Charlie zei…
Dat was nog eens een “lekker” cadeau! In prachtige locaties!
Ger zei…
Je ziet steeds meer restaurants die zich bij deze formule aansluiten.
Slim bedacht want op deze manier krijgen ze hun zaak op zondag middag vol en ‘avonds zijn de tafels weer beschikbaar voor andere gasten. Voor jullie een geslaagd cadeau en fijne middag.
Zo krijgen wij al jaren op rij van de kinderen weekeind weg cadeau,samen met hen en alles erop en eraan,ook altijd heel gezellig.
Edward McDunn zei…
Wat een ontezettend leuk cadeau, wanneer je overal een glas wijn neemt, haal je dan het laatse restaurant wel?
Janny zei…
Wat een leuk cadeau! En Deventer is mooi om doorheen te lopen.
willy zei…
een origineel geschenk Marthy

leuk om lezen dat het vlot verliep met je knie

prettige dag
Dat was genieten en zo leuk om het in Deventer te kunnen doen! Ben benieuwd naar het vervolg.
Lies zei…
Wat een heerlijke verwennerij!
Het water loopt me in de mond...
Lie(f)s.
Josephine zei…
Echt een geweldig cadeau zo'n weekend, dat was dus letterlijk volop
genieten. Heel leuk om al die verschillenden restaurants eens te
verkennen. En in deze periode van het jaar gaf de feestelijke versiering
nog iets extra's aan dit onvergetelijke weekend.
Elizabeth zei…
Jullie hebben je heerlijk laten verwennen! Ik vind dit zo'n leuk idee en een geweldig cadeau om te krijgen...
Zoiets lijkt me erg leuk! En wat fijn dat je knie weer zover herstelt is dat je weer stukken kunt wandelen!