Doorgaan naar hoofdcontent

Kerstcake

Halverwege de week besloot ik toch maar een kerstcake te bakken, het hoort bij kerst vind ik. Ik ging voor de Engelse versie, een recept wat ik al heel lang heb. Het stond in een oud kookboek van de Libelle, dat groene wat inmiddels al jaren geleden naar de kringloop is gegaan maar niet voordat ik het recept had overgenomen.

De vulling is met rozijnen, krenten en sukade, en dat laatste had ik niet in huis dus dat moest nog snel even gekocht worden. Snel ja, want die vulling moet minstens twee dagen weken in de rum. Gisteren heb ik de cake gebakken en het rook heerlijk in huis. Hij kwam gelukkig heel uit de vorm zodat al die laagjes met wat poedersuiker erop mooi uitkomen. 

We hebben gisteravond al een dun plakje geproefd, ik was nieuwgierig hoe die smaakte want ik had deze kerstcake al jaren niet meer gemaakt. Ja hoor, dit is echt de lekkerste, nu weet ik het weer.

Reacties

Mevrouw W. zei…
Die ziet er goed uit! Smakelijk!
Bertiebo zei…
Hij ziet er zo mooi uit. Dat alleen al!
Dat wordt dus smullen!!
Yova zei…
Dezekerstr cake ziet prachtig uit. Mooi gedaan met poedersuiker erop. Veel plezier!

🎄
🎄🎄
🎄🎄🎄
🎄🎄🎄🎄
🎄🎄🎄🎄🎄
🎄🎄🎄🎄🎄🎄
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
Fijne feestdagen.
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
Groetjes Jacqueline & Ferry.
Sjoerd zei…
Je maakt me heel nieuwsgierig... Maar ik zou ook even voorproeven.
Emie zei…
Wat een goed idee van je. Alleen van de lucht al kom je in kerstsfeer. Mooie bakvorm ook, ziet er heerlijk uit.
Dat ziet er prachtig uit, fijn dat ie ook zo smaakt.
Judy zei…
Een plaatje! Bijna zonde om aan te snijden... bijna. :)
miekequilt zei…
Wat een mooie cake. Gelukkig smaakt hij ook goed, dat is natuurlijk altijd even afwachten.
Jullie gaan hem vast in fijn gezelschap opeten!
Fijne Kerst!
Charlie zei…
Of ie zo van de bakker komt !👍🎄hele fijne dagen gewenst en een gezond 2024.
P R A C H T I G E cake, wat ook een mooie vorm heb je. Mooi met de poedersuiker, en net even dat dennentakje erbij.
Ger zei…
Echt een feestelijke kerst cake.
Goed gelukt zo te lezen.
Ik vind het echt niet erg wanneer mijn cake soms mislukt,dat zijn vaak de lekkerste.
Jolande zei…
Oh die ziet er prachtig uit!
Ik kan me herinneren dat we vroeger, toen ik nog een kind was, altijd een kersttulband hadden, maar ik vind sucade niet lekker, dus zelf heb ik die nooit gemaakt.

Je postst van de afgelopen weken heb ik wel allemaal gelezen, maar ik ben er niet aan toegekomen om te reageren, hopelijk wordt het nu weer wat rustiger.
Ik wens jullie hele fijne Kerstdagen.
Lies zei…
Niet alleen lekker dus, ook mooi!
Fijne Kerst,
Lie(f)s.
In de weer zei…
Ziet er mooi uit Marthy, met die laagjes poedersuiker.
Een feestje op tafel !
KnutzEls zei…
Lekker bezig, jij ook. En dan geurt het huis zo gezellig 👍🥧🍀