Doorgaan naar hoofdcontent

Slapen in een voormalig klooster.

Met al die glaasjes wijn die we zondagmiddag gedronken hadden vonden we het verstandiger om 's avonds niet meer naar de andere kant van het land te rijden en bleven we lekker nog een nachtje slapen in Deventer. We zaten in het Fletcher Hotel Gilde in de binnenstad, prettig gelegen vlakbij een parkeergarage en we liepen zo het centrum in.

Het hotel zit in een historisch pand wat in het verleden gediend heeft als klooster en ziekenhuis.

Er is een mooie binnentuin.

En binnen is net als buiten al het oude bewaard gebleven.

Veel glas in lood en overal mooi metselwerk.

Vooral de oude tegelvloeren die bewaard gebleven zijn vond ik erg mooi. Geweldig dat zo'n prachtig oud gebouw bewaard is gebleven en volop gebruikt wordt.

Reacties

Judy zei…
Wat een mooi gebouw is het! Ik woon er vlakbij en loop er geregeld langs. Het was het oude St. Jozef ziekenhuis ooit. Met een beeld van hem in de gevel. Mooi om ook eens van binnen te zien.
Sjoerd zei…
Een mooi bouwgevalletje om in te logeren. Alhoewel ik bergrepen heb dat die nonnen maar erg kleine cellen hadden voor zichzelf.
Een bijzondere logeer-ervaring dus!
Elizabeth zei…
Oh, wat mooi... En ik denk dat àls we ooit naar Deventer gaan hier ook maar moeten logeren!
Emie zei…
Wat een goede keuze om daar te logeren, ik hou erg van oude gebouwen waar een nieuwe bestemming voor is gevonden.
Charlie zei…
Dat ben ik ook nogeens van plan om in dit hotel te logeren! Waren de kamers net zo goed als de uitstraling van het hotel?
Annelies zei…
Wat een mooi pand om in te vertoeven !
Josephine uit Deventer zei…
Wat leuk om de binnenkant van dit hotel te zien. Het is te dicht bij huis om te logeren en eigenlijk mis je dit dan.
Een mooie logeergelegenheid is de kers op de taart van een reisje. En deze is helemaal geweldig, fijn dat oude gebouwen een nieuwe bestemming krijgen.
Saar zei…
Ik heb er ook een keer gelogeerd. Toplocatie. Ik had een eenpersoonskamer, vrij klein, maar compleet en lag wat achteraf. Geen probleem, want heb de hele nacht gehoest. Zo hield ik geen andere gasten wakker. Heerlijk ontbijt ook.
Wat een mooie plek om te logeren.
Marthy zei…
Prima kamers. Badkamer enigszins verouderd, Charlie.
Edward McDunn zei…
Wat mooi, dat zal een bijzondere ervaring geweest zijn.
Marietje zei…
Wat leuk, wij hebben daar ook eens geslapen. Een heel sfeervol gebouw. En Inderdaad heel goed te bereiken als je al lang geslenterd hebt want Deventer is zo'n leuke stad.
Janny zei…
Wat een prachtig hotel, voor ons te dichtbij om te gaan logeren.
Wat een prachtige plek om te logeren. Dat was vast voorbestemd (-: En fijn dat het pand en de tuin worden gekoesterd. Heel mooie foto's!
Bertiebo zei…
Dat ziet er mooi uit. Leuk, jullie uitje
Lies zei…
Dat heeft toch wat, zo gebouw!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Wat een mooi gebouw. Lijkt me heerlijk om te logeren. En dan lekker ergens eten en drinken en al die leuke winkeltjes bezoeken.
Ik vind het glas en lood en de oude tegels erg mooi!