Doorgaan naar hoofdcontent

Deventer

We gingen om een bepaalde reden naar Deventer maar om nu voor één dag naar zo'n mooie stad te gaan zou zonde zijn dus besloten we er meteen maar een weekendje van te maken en boekte ik voor twee nachten een hotel. Na ruim twee maanden bijna niet verder dan ons dorp te zijn geweest hadden we er eerlijk gezegd ook wel behoefte aan om onze neus eens buiten Stolwijk te steken.

Toen ik deze foto nam dacht ik direct aan Judy die in Deventer woont en vaak dit soort foto's van haar woonomgeving op haar blog laat zien. Terwijl we verder liepen hoorde ik opeens zacht en aarzelend mijn naam roepen, ik keer me om en daat staat een vrouw die Judy blijkt te zijn. Dat is toch ongelooflijk, hoe klein is de blogwereld. We lieten het natuurlijk niet alleen bij een praatje op straat en zijn, naar later bleek, bij de beste banketbakker van Deventer binnengestapt om koffie te drinken en we hebben daar lang zitten praten.

Onze dochter was kortgeleden in Deventer geweest en had al verteld dat er heel veel van die leuke kleine winkeltjes waren en dat klopte helemaal. Deze winkel bijvoorbeeld had veel Marimekko artikelen staan, mooi in zijn eenvoud. Je herkent die prachtige stijl meteen. Het is een bedrijf dat gevestigd is in Helsinki, Finland en in 1951 werd opgericht. Het ontwerpt en verkoopt kleding, tassen, interieurdecoraties en accessoires, en is wereldwijd bekend. 

Gewoon leuk!

De betekenis van deze muurschildering weet ik niet maar hij is in ieder geval heel mooi.

Deventer heeft veel mooie oude panden en doorkijkjes.

Weer zo'n leuke winkel met prachtig papierwerk, er lagen werkelijk de allermooiste notitieboekjes. Ik kon de verleiding niet weerstaan en kocht er twee en ook nog een leuke agenda die ik gebruik voor de gegevens van de gasten in ons vakantiehuis.

Bij zo'n imposante deur hoort een mooie kerstkrans.

Er staan op dit moment verschillende lichtobjecten in Deventer, dit was er een van, Scrooge himself. Ik hoop er morgen nog meer tegen te komen.

Reacties

Sjoerd zei…
Deventer is een echt leuke stad om rond te lopen. Alleen het weer moet ook een beetje meewerken.
Emie zei…
Nou ja zeg, dat jullie elkaar tegenkwamen is echt te gek! Het zal een heel leuke ontmoeting zijn geweest in dat mooie Deventer.
Judy zei…
Ja, wat een toeval was dat! Ik heb er vandaag ook over geblogd. Ik herken alles op je foto's! En ik hoop dat jullie een heerlijke weekend hebben!
miekequilt zei…
Zo'n ontmoeting is zo leuk. Die hadden jij en ik ook en wat was dat leuk!
Deventer ken ik alleen van tentoonstellingen van het Quiltersgilde en van het blog van Judy. Het wordt tijd om er nog eens heen te gaan.
Yova zei…
Wat leuk daar. IK zie jou foto's bekend voor ons. Het is daar altijd wel wat te doen. Er was daar museum in de buurt. Erg leuk om eens te terug te zien. Deventer vind de mooiste. Fijne zondag.
Charlie zei…
Wat een extra leuk weekend is dit geworden dankzij de ontmoeting met Bubbels in Deventer!
Bertiebo zei…
Ik ben best vaak in Deventer geweest en vind het een heel leuke en mooie stad. Maar ik kwam er nog nooit iemand tegen. Wat zal dat ontzettend leuk geweest zijn!
Janny zei…
Wij vinden Deventer ook een prachtige stad, wat ontzettend leuk dat je daar Judy tegenkwam!
Leuk zo’n toevallige ontmoeting!
Oh, wat een geluk hadden jullie, dat je elkaar tegenkwam. En een weekend Deventer, ook al zo fijn. Ik kom er ook regelmatig, mijn zus woont er.
In de weer zei…
Leuk die onverwachte ontmoeting en leuk ook wat je ons verder laat zien.
KnutzEls zei…
Toeval bestaat niet. Dit heeft zo moeten zijn, wat een leuke ontmoeting.
Annelies zei…
Wat leuk zo'n ontmoeting en wat een toeval.
Josephine zei…
Wat leuk zo'n onverwachte ontmoeting met Judy in mooi Deventer.
Geniet ook altijd van haar foto's en nu hier ook weer. Ben er zelf
nog nooit geweest maar denk datet zeker de moeite waard is om daar
ook eens naar toe te gaan.
willy zei…
leuk dat je daar een andere blogger tegenkwam

knappe foto's heb je er gemaakt

prettige dag
Gezellig, jullie ontmoeting met Judy. Hoe bestaat het? (-:
Mooie serie foto's. Van de bovenste dacht ik dat het Haastrecht was, gezien vanaf het jaagpad. Twee druppels water. Ik geloof dat ik ook naar Deventer wil...
Elizabeth zei…
Oh, wat ontzettend leuk om daar precies Judy te ontmoeten! Ik kijk ook altijd graag naar haar foto's en denk dan 'we moeten beslist een keertje naar Deventer!'
En nu ik jouw foto's zie, denk ik dat nog sterker!
Lijkt me een mooie stad..... en wat bijzonder zeg dat jullie elkaar tegen kwamen!!!!