Doorgaan naar hoofdcontent

Familie, steeds dierbaarder

Mijn jongere broer Joop werd afgelopen week zeventig jaar en daar was hij blij om, hij had er naar uit gekeken om die leeftijd te bereiken. Dat klinkt vreemd want wie wil er nu graag ouder worden. Hij wel, hiermee had hij namelijk drie broers overleefd die te jong overleden. 

Om dit voor hem heuglijke feit te vieren had hij twee zussen en zwagers uitgenodigd voor een gezellig samenzijn

Het klinkt wat wrang maar hoe meer familie je verliest hoe meer je dit soort gezelligheid gaat waarderen. Natuurlijk haalden we herinneringen aan heel vroeger op, gebeurtenissen die we alledrie wel weten maar nog zo graag een keer willen horen.

Terwijl broer zijn verjaardag al lang niet meer vierde zei hij nu bij het afscheid nemen dat hij er hard over dacht om dit de volgende jaren maar te gaan herhalen.

Reacties

Bertiebo zei…
Ik begrijp de gedachte van je broer. Leuke foto's. Alleen had iemand anders die laatste moeten maken.
Annelies zei…
Goed dan om zo samen te zijn.
Judy zei…
Dit soort dingen zijn goud waard!
Emie zei…
Alles vieren, is ook mijn motto. Wat een waardevolle familie bijeenkomst is dat geweest!
Het ligt ook allemaal zo dicht bij elkaar in het leven hè, verdriet en blijdschap/geluk.. Gefeliciteerd met je broer. En wat leuk dat je broer zijn verjaardag weer gaat vieren. Elk jaar vier ik het, dankbaar voor weer een jaar erbij gekregen te hebben.
Ton zei…
Hoi Marthy, Sinds het overlijden van mijn eerste broer in 1997 vier ik elk jaar mijn verjaardag inclusief ballonnen en slingers. En tegen mensen die klagen over het ouder worden van het lijf zeg ik vaak: wie niet oud wil worden, moet jong sterven. Met groetenTon
KnutzEls zei…
Groot gelijk, het leven is om te vieren.
In de weer zei…
Vaak zegt er iemand, weer een jaar ouder (zucht zucht) en dan zeg ik altijd, gelukkig wel.
Het is toch fijn dat je nog veel van je kinderen en kleinkinderen mag meemaken.
Leuke foto’s.
Ger zei…
Fijn dat je broer zijn zeventigste verjaardag op deze gezellige manier heeft gevierd en de plannen voor het volgende jaar al gemaakt zijn.Hoe groter het gezin waar je uit komt hoe meer kans op feest,maar daar tegenover staan ook meer verdrietige momenten bij ziekten en overlijden.Wij vieren onze verjaardagen altijd met kinderen en kleinkinderen en mijn jongste zusje en haar man,de andere familie is al gaan hemelen voor of rond hun 50e verjaardag.
En wanneer we door het jaar bij zusje op bezoek zijn maakt zij er altijd een feestje van.
Mijn man heeft geen verdere familie meer om iets te vieren,helaas.
Edward McDunn zei…
Bij het ouder worden, vallen er steeds meer mensen om je heen weg.
Juist daarom, ga je dit soort samenzijn, meer waarderen.
Janny zei…
Je broer heeft groot gelijk om zijn verjaardag te vieren, er gebeurt al genoeg narigheid.
miekequilt zei…
Je broer heeft gelijk om zijn verjaardag te vieren. Persoonlijk hecht ik hier meer aan dan aan Sinterklaas of kerstmis. Zo te zien hadden jullie het gezellig, heel fijn voor jullie allen.
LIes zei…
Het heeft duidelijk twee kantjes...
Toch gezellig feest(je) vieren!
GefeLIESiteerd!
Waarderen wat je hebt en daar bij stilstaan is zeker belangrijk!
Fijn en waardevol deze momenten!
Elizabeth zei…
Ja, je gaat beseffen dat je elkaar zomaar kunt gaan missen. Ontberen doet waarderen...
Wat lijkt je zus veel op je, Marthy!
Je hebt mensen die je bijblijven en mensen die bij je blijven. Het is heel dubbel maar ook heel belangrijk om bij stil te staan. Dat jullie nog lang zo'n mooi span mogen blijven.
bemar zei…
Ik snap de gedachte van je broer wel om het volgend jaar weer te willen vieren.