Doorgaan naar hoofdcontent

Speculaasbrokken en het feest.

Een gevuld speculaastaartje had ik al veel vaker gemaakt maar speculaasbrokken nog nooit. Wel maakte ik soms dunne speculaas, ik had daar van die speciale houten planken voor maar die heb ik bij de kringloop gebracht bij de laatste verhuizing. 

Speculaasbrokken dus deze keer en Janny bracht me op het idee. Zij had het op haar blog gezet in de serie het Gerecht van de Maand en ik wist meteen, dat ga ik maken voor het Sinterklaasfeest. 
 
Bedankt Janny, prima recept en Mart is er heel blij mee want die lust er wel koek van. Onze kinderen en kleinkinderen trouwens ook want de schaal ging leeg gisteren. Alleen vond ik het wel moeilijk om zo'n grote plak fatsoenlijk op de bakplaat te krijgen. Misschien is het een idee om een vel bakpapier op de aanrecht te leggen, met bloem te bestuiven, deeg erop uit te rollen en dan het geheel op de bakplaat te trekken. Het is het proberen waard.

Ons Sinterklaasfeest was ontzettend leuk. Veel fraaie gedichten met af en toe een plagerijtje, lieve cadeaus en we hebben lekker zitten eten. Ondertussen hebben we ook het kerstmenu besproken en de taken verdeeld.

'Volgend jaar weer hoor' heb ik gezegd toen ze vertrokken. 
Gelukkig, ze waren het helemaal met me eens.

Reacties

Sjoerd zei…
De brokken zien er ook lekker uit, die overleven hier ook niet... Het blijft een fijn kinderfeest war ook de ouderen van meesnoepen.
Lekker en gezellig, zo'n schaal vol.
Judy zei…
Geslaagd dus, allemaal!
Elizabeth zei…
De brokken zien er heerlijk uit! Ik heb ze ook al 2 keer gebakken en ze vinden hier gretig aftrek.
Maar voor Sinterklaas vieren lopen ze hier helaas niet warm...
Koester maar wat jullie hebben!
Emie zei…
Wat een gezelligheid met elkaar, dat zijn toch gouden uurtjes!
Bertiebo zei…
Ik krijg er zo'n zin in! En wat een gezelligheid bij jullie. Bij ons ook hoor. We boffen!
Ze zien er heerlijk uit. Geen wonder dat alles op ging.
miekequilt zei…
Wat een mooie plaat speculaas. Fijn dat het Sintfeest weer gezellig was.
Janny zei…
Fijn dat het recept een succes was, wij maken het elk jaar wel een paar keer. Wat gezellig om met elkaar Sinterklaas vieren, bij ons is het al heel lang geleden, misschien als we ooit kleinkinderen krijgen...
San zei…
Klinkt als een heerlijk feest.
Edward McDunn zei…
Leuk om te doen hoor,en wat zal dat heerlijk hebben geroken.
In de weer zei…
Wederom geslaagd, heerlijk hè, zowel de brokken als de gezelligheid !
Ger zei…
Dat het gezellig geweest is en de speculaasbrokken lekker smaakten geloof ik meteen met zo’n goed recept.


Gezellig hoor om samen sinterklaas te vieren. En die speculaas vinden we hier ook voor herhaling vatbaar
willy zei…
dat smaakt naar meer Marthy

prettige avond
De brokken zien er uit om rauw in te happen!
Lies zei…
't Zal een leuk/lekker feest geweest zijn!
Lie(f)s.
Josephine zei…
Heerlijk om zo met z'n allen gezellig Sinterklaas te vieren.
Het recept van Janny ziet er overheerlijk uit, daar blijf je van eten.
bemar zei…
Het zal ook heerlijk geroken hebben in je huis met het bakken!