Doorgaan naar hoofdcontent

Een wagen volgeladen

Ik had met Mart vrijdag afgesproken dat we eerst de auto zouden laden met alles wat mee moest en daarna  zouden we dan naar de Gier, een klein tuincentrum in Bovenkerk, rijden om te kijken wat er nog aan planten mee kon in de auto. Nou, dat bleek nog heel wat te zijn. Beetje passen en meten, ik ben er heel goed in. Mevrouw de Gier liep even mee naar de auto toen we klaar waren en heeft heel hard staan lachen toen ze die volgeladen auto zag. Ze wenste ons een fijne tijd in Frankrijk.

Er stonden daar tientallen trays met prachtige kleine violen in verschillende kleuren. Het rook zelfs naar viooltjes. In het voorjaar vind ik die kleintjes zo mooi, heel geschikt om mandjes of potjes mee te vullen.

We hadden een goede reis, weinig verkeer en geen opstoppingen. De temperatuur in de Rhône vallei ter hoogte van Lyon  was 24 graden, ongewoon warm maar daarentegen heeft het hier de laatste tijd heel veel geregend. De waterstand van de rivieren is ontzettend  hoog, ook in de Auzène, het riviertje wat door onze veillei stroomt.

Reacties

marga zei…
Een Frans huis met Hollandse bloemetjes mooier kan het niet worden.
Gr. Marga
In de weer zei…
Door al die regen is de boel daar bij jullie dan gelukkig niet verdroogd.
En nu met de Nederlandse planten wordt meteen al fleurig.
Judy zei…
Heel grappig, zo'n volgeladen auto! Dat wordt prachtig daar bij jullie Franse huis!
Sjoerd zei…
Haha, ik heb mijn auto volgeladen... Effe bijkomen en dan weer aan de slag.
miekequilt zei…
Wat fijn dat jullie er weer zijn. Die plantjes schreeuwen om potten manden en aarde. Heerlijk werken straks. Veel plezier.
Emie zei…
Ha,ha,ha. Die volgeladen auto pakken wij ook altijd bijtijds in onder mijn leiding.En direct met viooltjes aan de gang, waar heb ik dat meer gezien?
Je zou er bijna bij gaan zingen: “Ik heb m’n wagen volgeladen” etc.
Maar heerlijk dat jullie weer een goede reis hebben gehad en weer lekker zijn ‘thuis’ gekomen op jullie Franse stek! Wij moeten nog eventjes geduld hebben.
Annelies zei…
Geniet ! Ik hoorde van iemand uit onze regio dat het ook in de Drôme veel heeft geregend. Ben benieuwd.
KnutzEls zei…
Je hoeft je voorlopig niet te vervelen. Maar het wordt ook genieten.
Ger zei…
Het talent hebbende van efficiënt auto inruimen naar jullie 2e huis komt goed van pas,anders had je het zonder die leuke viooltjes moeten stellen.Als ze het net zo goed gaan doen onder de Franse zon als onder de Nederlandse zal je er lang plezier van hebben.
Ik durf te wedden, dat die viooltjes al staan te shinen daar in de Ardèche!
Janny zei…
Zo leuk, al die viooltjes en andere planten, fijn dat er zoveel bij kon in de auto!
Lies zei…
Kleur-/geurrijk vol!
Lie(f)s.
willy zei…
mooi en kleurrijk Marthy

prettige dag
Margriet zei…
Oh ik snap je helemaal, zou ik ook doen! Veel plezier van je Hollandse plantjes in Frankrijk