Doorgaan naar hoofdcontent

We kregen het allemaal

Koud, regenachtig, guur, hagel en sneeuw, er was van alles voorspeld en we kregen het gisteren allemaal. In zo'n geval gaan we booodschappen doen, die moeten toch ook gedaan worden. Jammer dat ik mijn camera niet bij me had, ik nam deze foto met mijn telefoon maar als je de foto vergroot kun je zien dat er wat sneeuw ligt op de verste hellingen. Het zal ter hoogte van Col de 4 Vios zijn, dat is zo'n 1100 meter hoog. De col de Mezenc (1753m) die daar in de buurt ligt zal ongetwijfeld een witte hoed hebben.

We vertrokken rond 9 uur met 4 graden en regen naar Privas en kwamen twee uur later terug met de boodschappen, het was nog steeds 4 graden en nu hagelde het.

Sneeuw- en hagelbuien volgden elkaar op dus dan de middag ook maar nuttig besteden. Als we in het voorjaar veel tuinwerk hebben en het weer is goed zijn we liever buiten bezig, het huishouden wordt dan behoorlijk verwaarloosd in huize Berends.

Eerst alle stofnesten van afgelopen winter verwijderd en daarna met een emmertje sop aan de slag.

Alle ramen op de benedenverdieping van binnen en buiten zijn spic en span, daar kunnen we weer doorheen kijken.

Kijk, er valt alweer een bui, dat kunnen we altijd aan de natuurstenen tuintafel zien. Zo is het de hele middag doorgegaan.

Mart heeft weer de houtkachel weer aangemaakt voor het aangename gevoel. De dag is welbesteed maar het mag nu wel weer mooier weer worden, we zijn toch liever buiten bezig, daar is nog genoeg te doen.

Reacties

KnutzEls zei…
Hier was het ook koud, plaatselijk ook hagel en vorst aan de grond. Geef ons maar zon.
Sjoerd zei…
Na een half jaar herfst mag het wel een lekker warm weer worden.
Judy zei…
Hier ook zulk weer. April zullen we maar zeggen. En binnen is het weer schoon dus!
Emie zei…
Dat kan maar weer gebeurd zijn. Hier staat de ragebol nog te wachten op een rondje door het huis.
Bertiebo zei…
April doet wat hij wil en dat is niet wat ik wil!
miekequilt zei…
Ach, een dagje binnen is niet zo heel erg toch? En jullie hebben vast allerlei lekkers gekocht. Maar nu mag de zon weer schijnen.
willy zei…
aprilse grillen Marthy

en die karweitjes moeten ook gebeuren

prettige dag
Vera zei…
Hier ook weer regen en af en toe hagel.
Maar ach ik mag niet klagen na vier maanden zonnige zuiden!
Soms is biedt het inderdaad een moment om andere zaken op te pakken.
Zalig zo'n houtkachel.

Groet Vers
Ger zei…
Van tijd tot tijd zo’n dag vol van alles wat het weer te bieden heeft is normaal in april en jullie maakten de dag toch nuttig met bezigheden die ook moeten gebeuren waaronder het huis poetsen.
Wij reden afgelopen zondag naar de kop van Noord-Holland voor de bollenvelden en namen de zon mee uit het Brabantse,maar maandag was het bar en boos met stormachtige wind,regen en hagel de hele dag door,in de avond klaarden het even op.Dinsdag was het wel droog maar ijzig koud en de meeste tijd toerden we rond en zagen we de bollenvelden door de voor en zij ruit.Woensdag een herhaling van maandag……pfff….we gaan ook weer eens paar dagen weg.
Maar toch kijk ik terug op heerlijke dagen die ik niet had willen missen,tja dat komt omdat ik niet zo vaak meer de deur uit ga en kan en daardoor nog meer geniet van de kleine pleziertjes in het leven.
Janny zei…
Zo heb je een koude natte dag toch nuttig kunnen besteden, maar ik hoop wel dat het weer snel mooier weer wordt!
In de weer zei…
De boodschappen gedaan en nog huishoudelijke klusjes en die hoef je lekker niet meer te doen, waneer de zon weer gaat schijnen.en dat geeft dan weer een heerlijk gevoel.
Elizabeth zei…
Het weer kan zo grillig zijn in april! Maar gelukkig hebben jullie een warme kachel en tja... boodschappen en huishouden moeten ook wel eens gedaan worden.
Bij ons in Nederland is het ook een stuk kouder dan geweest. En heel wisselvallig weertje met snel veranderende luchten. Dat heeft toch ook wel wat.. ik kan er naar blijven kijken...
Lies zei…
Bezige bij! Mij lukt dat alleen 'in stukjes'..., met een weekprogramma, waar makkelijk van afgeweken wordt...
Lie(f)s.