Doorgaan naar hoofdcontent

Zonnig geel en stralend wit

Het was droog gistermorgenvroeg, 's nachts had het nog geregend dus ik moest maar eens een wandelingetje gaan maken om te kijken wat voor moois er te zien was rondom ons dorp na al die regen. 'Ik ga wel alleen' zei ik tegen Mart, 'ik zal wel veel stil staan onderweg'. En dat deed ik ook want er was genoeg te zien.

Oeps, ik stond er opeens voor, al dat geel sprong me tegemoet. De kleur van de brem is nu op zijn mooist.

De peulen van de brem zijn eerst behaard en groen, daarna worden ze zwart en hard en dan springen ze onder invloed van het warme zonlicht open.

Tussen al dat geel valt het mooie roodbruine blad van de esdoorn goed op.

Hoe dit al dit wit heet weet ik niet maar deze bloemen werden druk bezocht door mieren.


Hier geen mieren maar een 'gewone'vlieg.

Jammer dat de bloemen niet helemaal scherp zijn maar door de hommel als toegift werd het toch nog een aardige foto.

Reacties

Mevrouw W. zei…
Dat openspringen van de zaaddozen van de brem kun je ook horen. Dat vind ik altijd wel grappig.
Sjoerd zei…
Ik ga wel vaker alleen aan de wandel. Dat bevalt me goed. Mooie foto's Marthy.
Judy zei…
Prachtig allemaal! Ik hou erg van die witte bloemetjes!
Yova zei…
Heerlijk weer om te wandelen. Prachtig omgeving. Dan zien je diverse bloemen met insecten erop. Mieren op de bloemen kruipen is zeker vreemd mooie foto's.Fijne dag.
miekequilt zei…
Mooie zonnige foto's. Leuk dat je alleen geel en wit én veel groen op de foto zette.
Op de 6e foto zie ik Look zonder look. Leuke wandeling om te genieten van al die prille bloemen.
Charlie zei…
Die peulen van de brem, beautiful met dat tere “lusje”. Ga nog maar eens meer in je eentje zo’n wandelingetje maken!
Emie zei…
Wie zijn ogen goed de kost geeft, ziet veel!
Liane zei…
Mooie foto's! Wat zal je genoten hebben van je wandeling. En wij genieten mee via je foto's.
Janny zei…
Prachtig hè al dat geel en wit! Volgens mij zie ik fluitenkruid.
Elizabeth zei…
Wow, je maakte een prachtige foto-trip!
Bertiebo zei…
Fluitekruid toch?
Mooi in geel en wit!
Lies zei…
Wat een weelde!
Lie(f)s.
willy zei…
mooie tinten in deze reeks


en fotograferen, doe ik liefs alleen

prettige dag