Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Niet kapot te krijgen, mijn artisjok. Hij staat er al jaren en blijft maar mooi zijn. Een keer gaf hij bijna de geest maar kwam toch weer boven de grond. Ik heb rondom alle onderste oude bladeren weggetrokken, de grond wat koemestkorrels gegeven en dat is het.

Ik vind het een koninklijke plant, kijk alleen maar eens naar dat prachtige blad

Hier en daar zie ik een bloemetje in de aardbeienplantjes. Hard gaan ze nog niet, ze krijgen wel zon genoeg maar willen meer warmte en die is er nu niet 

Staat er opeeens een hele grote pol met komkommerkruid aan de rand van de moestuin. Die blijft voorlopig in zijn geheel staan, al was het alleen maar om dat mooie tere bloemetje in die fijne kleur blauw.

Terwijl ik deze foto van het mooie vijgenblad maakte kwam de zon opeens door de wolken en ja, dat maakte de foto af.

Verder valt er nog niet zoveel te melden over de moestuin. Wel dat we hem wat kleiner gaan maken. We hebben geen aardappels en uien meer gepoot en zetten wat minder bonen. Meestal hebben we te veel opbrengst voor twee personen dus we gaan het ons wat makkelijker maken.

Reacties

KnutzEls zei…
Toch telkens weer een wonder dat alles weer groeien gaat.
Sjoerd zei…
varenachtig vind ik de artisjok, die bakken met aardbeien vind ik nog steeds grandioos. Hier willen ze ook nog niet.
Judy zei…
Die blauwe bloemetjes kun je eten, staat leuk op de salade! Mooi hoe alles weer opkomt en groeit!
miekequilt zei…
De artisjok is prachtig. Wat een mooie grote struik. Slim om wat minder groente te verbouwen. Lekker wat meer rust is toch heerlijk.
Elizabeth zei…
Ja, laat die zon en warmte maar komen... Je kijkt misschien de plantjes wel uit de grond. Hier bij ons ook zo koud. Ik ben dit jaar laat met zaaien...
Emie zei…
Ziet er in elk geval veelbelovend uit. Hier gaat ook de vijg goed en de aardbeien langzaam. Veel re lage temperaturen. Wel elke nacht wat regen, zodat we niet hoeven te sproeien.
Ook al is er nog niet veel te melden, toch al veel te genieten. Ik doe het tenminste al van je foto's!
willy zei…
die artisjok is een doorzetter Marthy

je laatste foto steelt hier voor mij de show

prettige dag
Yova zei…
Komt goed met artisjok. Het ziet heel goed uit deze moestuintje. Prachtig foto's uit deze moestuin. Lekker makkelijk om te hebben. Lekker vers uit de tuin als het goed doet. Vast wel.


˚ ༘✶ ⋆。˚ ⁀➷Fijne week˚ ༘✶ ⋆。˚ ⁀➷
Janny zei…
Die artisjok heeft inderdaad erg mooi blad en de rest ziet er ook al goed uit, dat wordt weer smullen!
Ger zei…
De vlinders en bijen zullen graag afkomen op de bloeiende artisjok en komkommerkruid.
En dat prachtige blauwe komkommerplantje doet het goed in de moestuin dichtbij tomaat,aardbei en meloen die daardoor nog meer smaak ontwikkelen.
In de weer zei…
Oh, daar hangen al vijgen aan !
Lies zei…
En zo netjes!
Straks héérlijk oogsten! Mmm...
Lie(f)s.
bemar zei…
Ik zie ook al slaplantjes staan! Hier is het nog zo koud. Ik heb op het balkon ook sla en aardbeien maar er zit totaal geen groei in en de bak met sla verhuisd van binnen naar buiten met iedere keer nachtvorst.Goed idee om wat makkelijker te gaan moestuinieren, er is ook nog veel ander werk bij jullie