Doorgaan naar hoofdcontent

Recept van de maand


Kip kerrie

Ingrediënten 2 personen

300 gr kipstukjes

1 el kerriepoeder 

1 thl cayennepoeder

2 el olie

1 knoflookteen

1 ui

2 flinke el bloem

wat kippenbouillon

1 appel of blikje ananas in stukjes

3 el mangochutney

4 el rozijnen

4 el crème fraiche (mag ook minder of weggelaten worden)

peper en zout

2 kopjes rijst 

De kipstukjes met wat zout en peper bestrooien en in de olie bakken, daarna de kleingesneden ui er bij. Wat later appel en rozijnen erbij even laten bakken, kerriepoeder en cayennepeper er bij strooien en daarna de bloem, goed doorroeren en dan bouillon met beetjes er bij, blijven roeren.

Eventueel nog met wat peper en zout plus crème fraiche afmaken. 

Wij eten dit met rijst en wat groenten. In dit geval had ik nog een paar wortels die ik in stukjes heb gesneden en gekookt. Ik gooi ook wel eens een klein blikjes doperwten door de rijst.

Zowel het kerrie poeder als de mangochutney kan je naar behoefte toevoegen. De een houdt meer van pittig als de ander. We aten het gisteravond en het was weer smullen geblazen.

Hier kun je de recepten van andere deelnemers lezen:

GerJanne - Ger - Dini - Marthy - Els - Ilse - Marjan 
Conny - Toos - Anita - Akkelien - Miriam - 

Reacties

In de weer zei…
Denk dat wij daar ook wel van kunnen smullen..
Sjoerd zei…
Het hoort goed aan, ik vind het allen wat weinig groenten zo.
Elizabeth zei…
Een recept naar mijn smaak, denk ik...
Het fijne is dat je eigenlijk allerlei groentesoorten kunt gebruiken hierbij.
Janny zei…
Lekker, vooral met die mango chutney!
Dientje zei…
Lekker, zoiets maak ik ook regelmatig. Groet, Dientje
O, heerlijk! Ik zou alleen de rozijntjes weglaten. Maar je geeft zelf ook al aan, dit is een recept met mogelijkheden.
Emie zei…
Rijst met kip en kerrie is sowieso een heerlijke combinatie!
miekequilt zei…
Dat lijkt me heerlijk. Alleen die rozijntjes niet, daar ben ik niet zo van. Maar dat vind jij vast niet erg.
Ziet er heerlijk uit!
Wat extra groenten toevoegen is gauw gedaan.
Bedankt voor 't delen. Groetjes, Ilse
Lies zei…
Zo laat op de avond, en mij doen watertanden...!
Lie(f)s.
Ger zei…
De combinatie van kip,kerrie en zoet fruit doen het altijd goed in gerechten.
Ik vind een tl cayennepoeder veel op de hoeveelheid van andere ingrediënten(voor mijn man is het niet snel te pittig)alhoewel zoet en het romige van créme fraiche het pittige voor een deel afzwakt.

Klinkt heerlijk en eenvoudig. Goed aan te passen naar eigen smaak. Dank je wel.
Willy zei…
Kip, kerrie en fruit is heerlijk. Een recept om eens te maken. Ik hoop dat Elizabeth nog een keer een overzicht van alle recepten maakt.
KnutzEls zei…
Dit ga ik zeker ook eens maken. Lekker.