Doorgaan naar hoofdcontent

De gehuchten rond Banne

Het weer zou gaan veranderen volgens de meteo maar in het zuiden van de Ardèche kon het vandaag nog weleens 15 graden worden. Dus reden we vanmorgen met de wandelschoenen aan en de rugzak samen met de koffiemand op de achterbank richting Les Vans om te gaan wandelen bij het mooie dorpje Banne. Verleden jaar om deze tijd namen we daar een route noordelijk van het plaatsje, nu gingen we zuidelijk. We waren natuurlijk weer langs geweest bij onze favoriete bakker in Vesseaux dus op het Place du Fort in Banne konden we heerlijk in het zonnetje genieten van onze koffie met een chausson au pommes.

Langs een olijvengaard liepen we het plaatsje uit. Onze route ging door velden, wat bos en verschillende leuke dorpjes waar altijd van alles te zien is.



 
 
Prachtige doorgangen, eeuwenoud, een schuur met een voorraad hout en oude dakpannen, wij kunnen hier echt van genieten.

 
Ik had de wandeling uit een heel oud boekje maar tot onze verbazing klopte het nog helemaal en was de route pas opnieuw gepijld met overal mooie bordjes met de namen van de gehuchten erop. Echt super!



Reacties

Onliemie zei…
Hupla, ik voelde me meteen weer even met vakantie. Wat is het daar toch mooi. Kan je de Fransen niet aan het verstand brengen dat die plastieken tuinstoelen echt aardslelijk zijn? Vreselijk toch hé.
Annelies zei…
Mooie wandeling met mooie sfeerfoto's.
Het is al genieten van de foto's dus je begrijpt.......die wandeling moet ik ook maar op m'n lijstje zetten.
(Wij hier opnieuw wat grijs en bewolkt weer!)
Bertiebo zei…
Oooh wat heerlijk
Marthy zei…
Precies hetzelfde dacht ik ook toen ik de foto nam. Volgens mij is dat plastiek cultureel erfgoed, haha.
Marthy zei…
Boven Le Serret was het voor driekwart bewolkt toen we terugkwamen en de temperatuur zagen we tien graden teruglopen.
Marthy zei…
Ik kan het volledig beamen. Dit is even zo lekker, een hele dag buiten in de zon.
Ik geniet met jullie mee, prachtig daar.
In de weer zei…
Eerst sneeuw, nu weer stralende zon jaja dat is smullen van twee walletjes ( haha )
Sjoerd zei…
Niet alleen jij kan genieten, ik geniet ook van je foto's en beschrijvingen.
Die foto van de eeuwenoude doorgang is fenomenaal. Tel daar ook nog de zon en lekkers van de bakker bij op, en jullie hadden een topdag. Dat er dit jaar nog vele mogen komen.
Marthy zei…
We hebben er geen moeite mee hoor Toos;-)
miekequilt zei…
Hopelijk de start van weer veel genieten. Voor jullie, maar ook voor ons. Ik vind je Nederlandse berichtjes leuk, maar de Franse nog leuker.
Marthy zei…
Nee, nog geen start, Mieke. We blijven hier nog wat dagen maar gaan daarna nog een poosje naar Nederland, dus je zal het nog even met die berichtjes moeten doen;-)
Die foto van Mart op het bankje met de koffiemand, prachtig, je ziet hem bijna genieten.
Marthy zei…
Haha, je hebt gelijk Jeanette. Zonnetje, bankje, koffie, chausson au pomme en daarna een lekkere wandeling, wat wil een mens nog meer.
Wow alsof ik er weer ben :) Vooral nog meer laten zien aub ;o)