Doorgaan naar hoofdcontent

Waterexpositie Light Festival

Al wandelend langs de grachten van Amsterdam zagen we gisteravond de waterexpositie van het Light Festival. In onze ogen mooier dan de povere kunstwerken bij het Scheepvaartmuseum. Ook het lopen door de binnenstad van het ene naar het andere werk is leuk, je beleeft Amsterdam dan veel meer. 

Kunst met een boodschap, 'Laat de wereld in vrede leven', geprojecteerd op een muur met mooie intense kleuren.



Drie huisjes die in de gracht op het water dreven. Leuk om ze telkens vanuit een ander standpunt te fotograferen.


Deze laatste twee foto's zijn van vriend Jacques. Dit haalde ik niet met mijn simpele lens. We zullen niet alles van de lichtkunstwerken gezien hebben langs en in de grachten maar we vonden het zo genoeg en wandelden terug naar de parkeergarage waar de auto stond. Ondanks het tegenvallende begin hebben we toch een leuke avond gehad en lekker kunnen fotograferen. Behalve dat het droog bleef was het ook niet al te koud en dat is fijn want we fotograferen met lange sluitertijden dus je staat telkens even een poosje stil. Wel greep ik vaak de poten van mijn statief vast want er stond een knappe wind.


Reacties

Onliemie zei…
Ongelooflijk mooi! En schitterend gelukt! Daar had ik ook wel willen zijn.
Annelies zei…
Wat een mooi spektakel en je hebt helemaal gelijk, die van het water zijn echt mooier en indrukwekkender!
Toch wel een kop koffie gepakt om warm te worden, hè voordat jullie weer de auto instapten?
Mooi Marthy! Dit heb ik dus gemist!
Ageeth Mooij zei…
Een mooie belevenis!
Emie zei…
Geweldig. Vooral die huisjes op het water vind ik bijzonder. Een echte uitdaging ook die nachtfotografie.
Sjoerd zei…
Ik hang altijd mijn fototas aan de onderkant van mijn statief. Die is meestal zwaar genoeg om beweging tegen te gaan.
In de weer zei…
Echt schitterend Marthy.
Die huisjes op het water zijn wel heel bijzonder. Foto twee en drie zijn ook formidabel! Een welbestede dag in Amsterdam.
Lieve groet
Marthy zei…
Nog beter, Annelies, warme chocolademelk met slagroom in een gezellig knijpje.
Marthy zei…
Had je lekker kunnen oefenen met lange sluitertijden, Kris.
Marthy zei…
Jammer Jeanne, volgend jaar weer een kans.
Marthy zei…
Mijn fototas is niet zwaar, Sjoerd en in dit geval zeker niet zwaar genoeg.