Doorgaan naar hoofdcontent

Deuren

Ik kreeg ze gisteren op een presenteerblaadje aangeboden, deze deuren. In een van de dorpjes waar we door heen liepen waren er zoveel dat ik om de paar meter wel een foto kon nemen wat ik dan ook maar deed.  Hier wordt niet zo gauw een deur vernieuwd, je ziet er eigenlijk alleen maar oude terwijl de meeste deuren toch echt in huizen zitten die nog bewoond worden.



Veel deuren hebben van die mooi oude grepen maar de deur hieronder heeft niets, wel een gat in de deur. Dat is geen kijkgat, mocht je dat denken. Het is om de deur achter je dicht te trekken, je steekt gewoon een vinger in de deur. Een van onze kelders sluiten we ook op deze manier, heel simpel.





Reacties

Onliemie zei…
En de laatste trek je met je voet dicht? ;-) Ik ben wel fan van de Franse deuren. Heel charmant vind ik die ouwe "sleuren" met een heel klein likje verf. Maar hier bij ons zou dat helemaal misstaan. Dan zou dat rommel heten. Jammer toch wel.
Mooi en meteen zo sfeervol. De blauw-groene (4e van boven) is mijn lievelingskleur!
Annelies zei…
Inderdaad, altijd mooi die oude deuren. En ook zo mooi als er nog veel roestig ijzerwerk op zit of hangt.
Of oude verweerde luiken: ook schitterend!
Sjoerd zei…
Daar moet je hier niet mee aankomen voor je het weet is je huis leeg...
Bertiebo zei…
Ja ze zijn mooi
Ik houd er ook van. En dat blauwe kleurtje is geweldig
Pippa's Hus zei…
Al die blauwe deuren! Zo mooi. XX Esther
Ageeth Mooij zei…
Als die deuren konden praten...
Marthy zei…
Daar verbaas ik me altijd over, hier nostalgisch, bij ons oude rommel.
Elizabeth zei…
Ik vind het geweldig... al die oude deuren (en ramen en luiken). Het is zò frans...
Geweldig! Vooral die deur met die Motobecane ervoor (-: Blauw blijft toch favoriet, maar eerlijk = eerlijk: elke deur heeft zijn charme, en die hebben ze stuk voor stuk.
Marthy zei…
Ik heb vaak de neiging om ze open te duwen en een kijkje te nemen. Als ik denk dat het een schuur of kelder is doe ik het weleens, tot afgrijzen van de man.
Marthy zei…
We zijn gek op fietsen, vooral die retromodellen. Maar voor een leuk oud brommertje loop ik ook niet weg.
Juweeltjes van deuren, maar ik ben blij dat we hier exemplaren hebben die wat degelijker zijn ...
Nana zei…
Zo zie je ze in het noorden jammer genoeg nooit. Je huis wordt hier onbewoonbaar verklaard vrees ik. Hahaha
Marthy zei…
Ik had er in dit dorp wel twintig kunnen fotograferen, heel normaal.
Mooi, die met de fiets en zinken bak vind ik de mooiste.
Marthy zei…
Ja hè. Zo'n fiets model tachtiger jaren en dan die zinken bak waar de asla in geleegd wordt.
Ohhh gaaf! Alsof ik weer even terug in Frankrijk ben! Ben dól op dit soort deuren, heb een hele verzameling aangelegd. Raampjes ook trouwens ;o) En deurklinken, oude Franse bordjes.. Ach... als ik daar ben, kan ik gewoonweg niet stoppen met fotograferen!