Doorgaan naar hoofdcontent

Oud en niet meer te gebruiken

Wat dat is met blogvriendin Emie en mijn persoon, ik weet het niet maar wij lopen in denken en doen wel heel vaak synchroon. Vanmorgen een blogbericht uit Delft over het opruimen van een doos met papier, voornamelijk plattegronden en landkaarten. En ik kwam net de trap af met een overvolle doos, ook met papier, die ik eindelijk eens leeg wilden ruimen want het zat al weken in mijn hoofd om dat te doen.

In mijn doos zat alles over wandelen en fietsen in Nederland zoals kaarten, routebeschrijvingen en ook nog leuke overnachtingsplekken. Het meeste was oud en veel routes zullen niet eens meer bestaan. Als ik tegenwoordig een wandel- of fietsroute zoek in een bepaald gebied kijk ik op internet en print het uit. Twee wandelkaarten heb ik bewaard, die zijn vrij nieuw en daar lopen we ook graag. De rest, en dat was een grote stapel, ligt al in de papierbak. Ik heb nog een paar van die dozen staan die ik deze winter leeg wil hebben, wie weet gaat het me lukken.



Reacties

Ageeth Mooij zei…
Je kan nog snel hele mooie enveloppen maken met de kaarten ;-)
Sterk staaltje van toeval!
In de weer zei…
Net als Ageeth dacht ik daar ook aan maar dat komt natuurlijk omdat ik zelf op dit moment daar mee doende ben. Met enveloppen maken dan maar ik maak ze nu van bladzijden uit een gigantisch groot book dat ik voor dat doel had gekregen.
Marthy zei…
Ik heb al wat apart gehouden, Ageeth. Dat wordt ook een klusje voor de komende weken, enveloppen maken.
Marthy zei…
Zo, dat was een fijn cadeautje, Toos. Dat zullen mooie enveloppen worden.
Grappig, je hebt de kaarten in dezelfde (Ikea)dozen als wij.
Onliemie zei…
Ik dacht net hetzelfde als Ageeth. Maar dan moet je die enveloppes wel weer direct maken anders blijf je weer met de papierrommel zitten. Ik benijd je. Ik kan zooooooo slecht van iets afstand doen. Ik ga toch eens jouw goede voorbeeld volgen want je vindt tegenwoordig echt alles op internet.
Marthy zei…
Ik heb er kleine en grote van en het merendeel wil ik een stuk leger hebben. Vanmiddag nog een grote en kleine doos opgeruimd en er is heel veel naar de papierbak gegaan.
Marthy zei…
Alles waar ik enveloppen van kan maken is opzij gelegd en wordt binnen een week of drie op een fijn plekje bij een knapperend haardvuur verwerkt naar leuke enveloppen.
Hihi, moet meteen denken aan die keer, een paar jaar geleden, dat ik met een vriendin en haar man een wandeling ging maken in een natuurgebied. Ze hadden een kaartje bij zich van zeker 20 jaar oud, en tja... zoals je kunt verwachten klopte daar niks meer van ;o) Maar.. dat vonden ze toch wel vreemd, haha. Ongelofelijk, dat zal ons niet overkomen zo te zien!
Marthy zei…
Ik denk dat in mijn doos spullen zaten van twintig, dertig jaar oud, daar kan ik Nederland niet meer mee door. Weg ermee!
Emie zei…
Gelukkig valt dat lijden in ons leven wel mee Marthy. Maar het feit dat we ongeveer een zelfde leven leiden is zeker.
Marthy zei…
Dat hebben wij doorlopend. Komt waarschijnlijk omdat we een zelfde soort leven leiden.
Marthy zei…
Haha, het woord lijden komt gelukkig niet veel voor in mijn huidige leven, Emie. Alhoewel, ik lijd op dit moment aan opruimwoede, best zwaar hoor.
Je hebt in ieder geval al een goed begin gemaakt! En zoals Ageeth zegt een paar bewaren voor het maken van enveloppen; dat vind ik een goed idee.
Fijn weekend daar!
miekequilt zei…
Heerlijk, al dit soort “ rommel” opruimen. Zou ik eens met mijn lapjes moeten doen. Maar daar doe ik ook moeilijk afstand van.
Marthy zei…
Ik ga vandaag nog even verder met ruimen, ben helemaal in de 'mood'.
Marthy zei…
Ik kan me voorstellen dat je moeilijk afstand doet van je lapjes, Mieke, daar kan je altijd nog wat mee doen.
Elizabeth zei…
Soulsisters hè... Maar ik vind het wel knap dat je dit opruimt... Ik zou er weer allerlei leuke plaatjes in vinden en het dus willen bewaren!
Marthy zei…
Oh nee, Elizabeth, ik heb al zo veel leuke plaatjes. Dit moest echt weg.
Een mens kan nou eenmaal niet alles bewaren. Ik heb pas een doos met wandel- en fietskaarten opgeruimd. Het meest oud en achterhaald maar ik een paar heb ik bewaard voor de "herinnering." Niets zo fijn als toeristische kaarten...
Marthy zei…
In Frankrijk heb ik nog een stel oude wandelkaarten liggen die ik niet weg kan doen. Ik ben gek op kaarten.