Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe bril

Sinds kort heb ik een nieuwe bril, aangeschaft bij een brillenzaak waar je ook stijladvies kan krijgen. Ik maakte daarvoor een afspraak voor de man, dochter en mezelf. We wisten totaal niet wat we er van moesten verwachten maar het is gratis en verplicht je tot niets dus het proberen waard. We werden geholpen door een jonge vrouw, nee, niet die van de tv reclame maar het was ook een leukerd. Zij stelde eerst allerlei vragen, wat voor werk je deed bijvoorbeeld en welke uitstraling je wilde. Dat kan streng of zacht zijn, modern of klassiek. Mag het een beetje gek zijn met een kleurtje of wilde je het liefst een zwart of bruin montuur. Toen keek ze naar de vorm van je gezicht met behulp van een boekje met allerlei gezichtsvormen en aan de hand van al deze gegevens liet ze uiteindelijk monturen zien die geschikt zouden kunnen zijn. Zij kent natuurlijk die hele collectie en weet ondertussen welke brillen ze wil laten zien. En het is verbazend hoe snel je dan tot een keuze komt. We hadden alle drie niet veel tijd nodig om een montuur naar onze zin te kiezen en zijn er heel gelukkig mee en ook tevreden over de manier waarop we geholpen zijn. 



Reacties

Hij staat je goed, goeie keuze! Groetjes El
Marthy zei…
Dank je El, ik vind het zelf ook;-)
Leuk Marthy! Voor mijn volgende bril ga ik ook maar eens op zoek naar een zaak met stijladvies.
Marthy zei…
Ik kan het je echt aanraden, Jeanne.
Bertiebo zei…
Wat leuk. Waar kan dat dan?
Marthy zei…
Kijk hier eens: https://www.eyewish.nl/stijladvies
Ik mag dit jaar ook weer een nieuw montuur :-)
Goed gekozen. Handig dat ze dat doen.
Onliemie zei…
Leuke bril, Marthy! Zo'n mevrouw heb ik eigenlijk ook nodig! :-)
Emie zei…
En Luuk mocht ook mee? Of is dit gewoon thuis? Het is in elk geval een leuk portret van jullie samen en die bril staat je perfect.
Ageeth Mooij zei…
Fijn om goed advies te krijgen! En wat ik nog belangrijker vind is dat de bril goed wordt afgesteld. Leuk montuur Marthy!
Mijn vrouwtje heeft ook een bril, ik weet dus hoe moeilijk het is om een bril te kiezen. Goed gekozen!
Sjoerd zei…
Een leuke bril, staat je goed. Die van mij heeft allemaal geeltinten...
Marthy zei…
Nee, Luuk ging niet mee. De foto is gisteren genomen terwijl zijn vader een gek verhaal stond te vertellen en zijn moeder mijn camera pakte die meestal op tafel ligt en een foto nam.
Marthy zei…
Ik vind het zo moeilijk, was heel blij met deze mevrouw.
Marthy zei…
Ja, ook dat afstellen is heel belangrijk. Ik moest een paar keer terug, werd goed geholpen en de bril zit nu prima. Bij de man en dochter zat hij in een keer goed.
Marthy zei…
Leuk, ik denk dat jou dat heel goed staat, Sjoerd.
Marthy zei…
Als ik daar zo sta in zo'n winkel vol met monturen....pfff.
Elizabeth zei…
Wat een leuke winkel om zo goed geholpen te worden! En de nieuwe bril staat je reuze goed hoor...
Marthy zei…
Bij het uitzoeken van een nieuwe bril kun je wel wat hulp gebruiken.
Jolanda zei…
Ziet er goed uit!