Doorgaan naar hoofdcontent

Beeld en Geluid

We waren toch in Hilversum gisterenmiddag en zijn daarom nog even een kijkje gaan nemen in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. 

Ik vond het allereerst een prachtig gebouw, zowel van buiten als van binnen. We bezochten daar de Beeld en Geluid Experience, dat is een interactieve mediatentoonstelling dat de wereld van televisie, film, radio en muziek laat zien. In zeventien paviljoens wordt thematisch een beeld geschetst van de ontwikkeling in de audiovisuele media en de historie van Nederland vanaf de 20e eeuw.




Hier kunnen vooral de wat ouderen zich wel even vermaken maar of het echt voor jongeren geschikt is betwijfel ik.  Veel filmpjes die je kunt zien zijn uit de oude doos en ik denk niet dat er veel pubers geïnteresseerd zijn in Swiebertje en Pipo de Clown.  Bij je toegangskaartje, zestien euro, erg duur dus lang leve de museumkaart, krijg je een ring die je op een apparaat activeert en vervolgens kun je dan jezelf aanmelden bij diverse apparaten. Zo kun je het nieuws gaan lezen en krijg je later het filmpje op de mail toegezonden of bijvoorbeeld een tv optreden doen.

Er zijn allerlei oude tv opnames te bekijken, wij genoten onder andere van Sonja Barends en Toon Hermans maar je kunt ook zelf tekst inspreken bij filmpjes of een auto besturen in Flikken Maastricht of meedoen aan een quiz.


Na anderhalf uur hadden wij het gezien, bewonderden de buitenkant van het gebouw nog even en gingen naar huis.

Reacties

De bijzondere buitenkant ken ik wel. Leuk om het binnen ook eens gezien te hebben.
Bertiebo zei…
Leuk. We zijn er ook wel eens geweest maar dat is al jaren geleden en er zal best veel veranderd zijn. Die ring herinner ik me nu ineens
Sjoerd zei…
Best duur als je daar maar anderhalf uur voor nodig hebt...
Ik weet niet of ik er zelf zo snel naar toe zou gaan. Wel leuk om op deze manier even mee te kijken.
Emie zei…
Ik heb er eens schaterlachend naar een scene uit Swiebertje zitten kijken. Mijn zus en ik moesten zó hard lachen dat andere bezoekers weer naar ons stonden te kijken.
Marthy zei…
En wij moesten erg lachen om Toon Hermans met zijn stuk over Sinterklaas.