Doorgaan naar hoofdcontent

Bloemen en dorperwten

Gistermiddag kwam kleindochter Saar op bezoek met een reusachtig boeket bloemen in haar handen. Voor jou oma, zelf geplukt met mama in onze tuin. Is het niet prachtig, herfstasters met de grote bloemen van de hortensia 'Annabelle'.

Je zou denken dat je na zo'n knieoperatie veel zal zitten want je kunt niet veel. Dat is dus een vergissing, je moet aan de bak. Ieder uur doe ik oefeningen en die doen pijn, je mag echt tot je pijngrens gaan. Het zijn maar drie oefeningen die ik heb op gekregen, meer doe ik niet. Maar ik merk nu al dat het resultaat geeft, ik kan mijn knie inmiddels tot 90 graden buigen. Verder mag nog niet totdat de hechtingen eruit zijn. Na de oefeningen gaat er vier keer per dag een ijszak op de knie. Ik heb er altijd een in de vriezer liggen, die was echter te smal maar in het ziekenhuis kreeg ik de tip van een zak met doperwten en dat werk prima. Verder loop ik tussendoor met mijn krukken door de gang, een stukje de woonkamer in en dan weer terug. In beweging blijven is het devies en daar heb ik geen moeite mee.

Reacties

Bertiebo zei…
Hahaha, die doperwten. Maar die discipline is jou ondanks de pijn wel toevertrouwd. Zet hem op, Marthy!
In de weer zei…
Net als Bettie dacht ik dat ook, als het op discipline aankomt zit dat bij jou wel goed.
Judy zei…
Dat klinkt goed, Marthy!
Elizabeth zei…
Zo'n doperwtenzak is nog leuker om naar te kijken hoor...:)
Succes met de oefeningen!
En wat heerlijk dat Saar kwam en een prachtige bos mee bracht..
Sjoerd zei…
Meteen weer aan de bak, zo heb je er later veel plezier van...
Maar fijn, als je al resultaat ziet. Dan weet je tenminste waar je het voor doet. Sterkte Marthy!
Lot zei…
Ja het is hard werken revalidatie. Buigen is al heel goed.
Edward McDunn zei…
Lief van Saar hoor!
Ik vind je heel dapper.
KnutzEls zei…
Dat oefenen zit wel goed bij jou. Was vroeger rust de opdracht, nu moet je dus aan het werk. Des te sneller loop je weer tussen de weilanden. 👍
Goed bezig Martie, en oh zo herkenbaar. Vooral het ijspak, dat vond ik steeds heerlijk. En inderdaad er is genoeg te doen. Fijn dat je al tot 90 graden komt. Ik ben benieuwd of je ook een hometrainer hebt (aangeschaft) Dat was bij mij een volgende fase: van zwengelen naar achteruit fietsen.... Nou zet hem op hoor!
Ton zei…
Hoi Marthy, Een voorspoedig herstel toegewenst en op naar onbezorgde wandelingen. Met groetenTon
Ger zei…
Goed bezig en geduld is een schone zaak.
En zo’n mooi boeket met liefde geplukt uit eigen tuin waar Saar dan mee binnen komt is een pleister op de zere wond.
Janny zei…
Mooi, zo'n zelfgeplukt boeket van je kleindochter! Succes met het oefenen!
willy zei…
een mooi boeket

succes met de oefeningen

groeten
Goed zo Marthy, rust roest
Lies zei…
Zo lief van Saar!
't Lukt je aardig, proficiat!
En die doperwtjes -> grandioos!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Doperwtjes: lekker en nuttig. Dat blijkt maar weer.
Vera zei…
Een voorspoedig herstel Marthy 👌🏼👍🏼
Groet Vera