Doorgaan naar hoofdcontent

Winterviolen

Voordat ik geopereerd werd aan mijn knie wist ik natuurlijk al dat ik de komende tijd veel in huis zou zitten en daarom wilde een leuk balkon om op uit te kijken. Wij hebben de ronde eetkamertafel voor een groot raam staan wat grenst aan een flink balkon en dat balkon moest aangekleed worden vond ik. Er moesten een paar potten komen maar de grote vraag was wat zet ik erin. Vaste planten, kleine heesters, allemaal leuk maar begin april vertrekken wij weer naar Frankrijk en ik wil beslist niet dat een buurvrouw of een van de kinderen belast wordt met een hele zomer water geven.

En toen kwam ik opeens op het idee van winterviolen, ik zal het wel ergens gelezen hebben. Ze bloeien vanaf de vroege herfst, stoppen even als het echt vriest maar bloeien weer vrolijk verder als het weer wat warmer wordt. En eind maart haal ik de potten leeg maar dan hoop ik er de hele winter plezier van gehad te hebben.

Voor het geld hoefde ik het niet te laten want ik kocht twee grote trays voor € 12,95. Ik vond de combinatie van deze lila tinten zo mooi dat ik in mijn enthousiame wel wat teveel violen kocht dus wij zijn 's middags nog even terug gegaan naar deze plantenboer om er nog een pot bij te halen.

We hadden geluk, na veel zoeken vonden er nog eentje, een grotere in hetzelfde model en daar gingen de laatste violen precies in, ik hield er geen eentje over.

Uit Frankrijk had ik nog wat brocantespulletjes meegenomen waaronder deze groene glazen potten.

En dit houten geval rechts. Waarvoor het diende weet ik niet maar ik vond het er wel aardig uitzien en het staat leuk in mijn balkonkast.

En nu zit ik dus achter het raam te genieten van mijn aangeklede balkon.

Reacties

Bertiebo zei…
Het zit er erg gezellig uit. Ik wil ineens ook violen!
Heel leuk geheel Marthy. Nu weet ik ook opeens wat ik met mijn balkonbakken moet doen!
Sjoerd zei…
Zo breng je nog eens iemand op ideeën, ziet er leuk uit allemaal.
Judy zei…
Winterviolen! Goede keus, ik wil ze ook op mijn balkon voor de winter. Ziet er super uit, je balkon!
Emie zei…
Goed bedacht en uitgevoerd, wat een lekker kleurtje!
Ton zei…
Hoi Marthy, Sfeervol gedaan. En ik zie ook een zwanger uitje dat er gezond uitziet. Met groetenTon
Elizabeth zei…
Groot gelijk.. je hebt goed vooruit gedacht. Wat een gezellig balkon heb je nu!
Zo gauw de zomerbloeiers zijn uitgebloeid ga ik winterviolen halen
Ger zei…
Weer eens wat anders dan achter de geraniums zitten.
Goede keus die potten met winterviolen en mooie kleur ook.
Ik heb ze ook elk najaar van de kweker die 100 verschillende soorten heeft,niks leuker ook dan klein tuiltje viooltjes op tafel,hoe meer je plukt hoe meer bloemen.Wanneer het warmer wordt in de zomer krijgen ze van die lange uitschieters en maken ze plaats voor zomergoed.Maar dan ben jij vast al een rondje door jullie dorp in Frankrijk aan het maken.
Yova zei…
Winterviolen zijn zo sterk. Wat heeft deze violen mooie kleur staat weer gezellig. Ik zag bij tuincentrum ook. Maar het is niet zo mooi. Toen had ik anders gekocht.Staat leuk zo. Fijne dag.
Edward McDunn zei…
Wat moooi, het fleurt lekker op, geniet er maar van!
In de weer zei…
Ja dat is helemaal waar, hier zet ik ze ook elke winter in bakken en potten en ze staan altijd superlang.
Maar met de zomerviolen gaat het net zo. Die staan altijd met mijn verjaardag op de tuintafel. Wel zorg ik dan voor andere kleuren en meestal voor een maatje kleiner. Die zien er altijd zo lief uit.
Je hebt mooie bakken gekocht, gezellig zo’n opgefleurd balkon.
miekequilt zei…
Dat ziet er gezellig uit. Goed dat je het gezellig maakt voor jezelf ( en voor Mart natuurlijk). Ik vind die violen enig.
Janny zei…
Groot gelijk, als je veel binnen zit moet je wel iets leuks hebben om op uit te kijken, ik vind de kleuren prachtig.
Kijk, dat is mooi, dan zit je dus niet achter de geraniums... wat een fleurig balkon om op uit te kijken. Nu maar hopen dat je langzaam aan weer wat meer kan gaan lopen.
Een goed idee om jezelf te verwennen met violen. Om achter de geraniums te zitten ben je nog te vief. Heel je balkon fleurt ervan op. Ook van de brocantespulletjes.
willy zei…
je mag jezelf beslist verwennen Marthy

geniet ervan

prettige dag
Lies zei…
Moooiiiii...! Hopelijk herstel je nog sneller met dat fijne (uit)zicht!
Lie(f)s.