Doorgaan naar hoofdcontent

Fietswerkplaats

In het  Oude Ambachten & Speelgoed Museum op de Veluwe was ook een fietswerkplaats te zien en dat trok natuurlijk onmiddellijk de aandacht van Mart. Inmiddels zijn we al dertien jaar gepensioneerd maar daarvoor had hij bijna veertig jaar een fietsenzaak met nog zo'n ouderwetse werkplaats dus dit was voor hem één brok sentiment.

Zelfs ik kan me dit nog herinneren, de kogelsorteerautomaat die altijd op de zinken werkbank stond.

Er was zoveel om te herkennen en te benoemen,

Een wand vol met veel specifiek gereedschap, voor ons zo herkenbaar.

Tenslotte nog de kassalade, zo een stond er bij ons ook op de toonbank vroeger. Daarna is er nog wel een nieuwere gekomen.

Mijn man was weer even helemaal terug in de tijd, mooi om te zien.

21 september 2023

Reacties

Bertiebo zei…
Ook voor ons mooi om te zien. Die laatste foto... wow!
Sjoerd zei…
Ik kan me daar best iets bij voorstellen. Ik heb dat met Trafohuisjes. Na 42 jaar stroom maken in diverse functies kom je daar nooit meer los van.
In de weer zei…
Ja, prachtig Marthy voor Mart en toch ook voor jou denk ik.
Prachtige foto’s heb je weer gemaakt.
Mevrouw W. zei…
Er was voor jullie veel herkenbaars te zien en misschien ook wel te ruiken (vet en olie)?
Die laatste foto is inderdaad prachtig!
Judy zei…
Wat leuk, een stapje in het verleden! Geweldige foto's!
Ik zie Mart genieten! Prachtige foto's!
KnutzEls zei…
Dat museum is een feest van herkenning. Iedereen ziet er wel iets. Mart is helemaal terug naar toen.
Zo leuk om te zien. Prachtige foto de laatste !
Mooi om daar tussen al die herkenbare spullen te dwalen. Jullie zullen die dag veel herinneringen hebben opgehaald.
Je hebt Mart ontroerend mooi op de foto gekregen!
Ger zei…
Om daar rond te kijken was voor Mart spekkie naar zijn bekkie,het straalt van de foto’s af.
Gelukkig zijn ze op de dag van vandaag nog te vinden de rijwielhersteller.
Hier op 5 minuten afstand bracht mijn man onlangs zijn fiets heen met lekke band,normaal zou hij dat goed zelf kunnen maken maar
het frame is van aluminium en daar heeft hij niet het geschikte gereedschap voor om de zaak niet te beschadigen,de fietsenmaker is 80 geweest maar kan zijn mooie vak nog niet loslaten.
Lies zei…
Nostalgie..., mooi om daar te zijn!
Lie(f)s.
Janny zei…
Je hebt de foto precies op het juiste moment genomen, echt mooi.
Elizabeth zei…
O ja, wat een nostalgie! Maar ik vind zo'n werkplaats enig en het ruikt er ook altijd zo lekker, vind ik dan..
Dit was natuurlijk genieten voor je man en wat een prachtige foto schoot je van hem!
Die laatste foto is zo veelzeggend. Mart staat in een nostalgische snoepwinkel. Helemaal in zijn element!