Doorgaan naar hoofdcontent

Recept van de maand

Het is weer de tweede vrijdag van de maand dus weer een recept. Kijk hier even bij Elisabeth die het idee van een maandelijks
 recept lanceerde. 

Quiche met salami en puntpaprika 

Ingrediënten (4 pers.)

1 rol feuilleté deeg, kan ook deeg voor hartige taart zijn

3 puntpaprika's

6 salade-uitjes

15 g verse platte peterselie

25 g verse bieslook

125 g salami

4 middelgrote eieren

50 ml melk of room

100 g geraspte parmezaan

 Verwarm de oven voor op 190 °C. 

Bekleed de vorm met het deeg. Halveer de paprika’s, verwijder de steelaanzet en zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in reepjes.

Snijd de salade-ui in ringetjes. Snijd de peterselie grof en de bieslook fijn. Snijd de salami in reepjes. Klop de eieren los met de melk of room en peper naar smaak. Meng de paprika met de salade-ui, peterselie, bieslook, salami en kaas en schep in de vorm. Alles gaat rauw in de vorm. Er wordt dus niets aangebakken!!

Giet het eimengsel erover en bak in de oven in ca. 30 à 35 min. goudbruin en gaar. Laat de quiche even staan voor je hem aansnijdt.

Deze foto's zijn nog gemaakt in Frankrijk, daar heb ik al jaren deze twee glazen Pyrex vormen. De kleinste is 24 cm en die gebruik ik altijd voor ons twee. De grootste is 28 cm.

In de Franse supermarkten kan je twee soorten deeg kopen, feuilleté en pâte brisée (korstdeeg). Altijd in het ronde model. Ik gebruik voor een hartige taart meestal feuilleté, vind ik lekkerder. Voor de kleine vorm is de plak deeg wat te groot, dus ik vouw het naar binnen maar leg het ook weleens over de vulling heen. Het deeg inrikken met een vork en dan strooi ik een dun laagje panneermeelmeel op de boden. Dit neemt het vocht goed op.

Ik had wat teveel kaas geraspt dus dat strooide ik er  nog maar overheen. Hupla, de oven in.
Eet smakelijk.

Hier de andere deelnemers:

Judy - Daphne - Janny - Irene  - Annemarie
Conny - Mieke - Marthy - Céline - Josephine - 
Toos - Miriam - Annet  - Anita - Willy - Ger
Akkelien - Dini - Lot - Margriet - Sylvia - Els - Ilse

Reacties

Sjoerd zei…
Dat ziet er lekker uit, dat kan me ook wel bevallen.
Judy zei…
Heerlijk om te zien!
Mjam hij ziet er heerlijk hartig uit!
Willy zei…
Dit recept valt bij mij ook wel in de smaak. Dank je!
Ziet er goed uit. Kun je ook makkelijk met andere ingrediënten die je nog hebt liggen maken. Dank je wel.
Emie zei…
Dit kan niet anders dan heel lekker zijn.
Elizabeth zei…
O heerlijk... wij houden echt van dit soort eten! Alleen is het altijd veel te veel voor ons saampjes, dus meestal halveer ik de ingrediënten en pak ik mijn 2 kleine ovenschaaltjes en dan hebben we knus elk ons eigen bakje...
KnutzEls zei…
Lekker, we houden van quiches.
In de weer zei…
Quiches doen het altijd wel en als ik deze ingrediënten lees kan deze ons wel bevallen.
Janny zei…
Lijkt me heerlijk, ga ik beslist een keer proberen!
Thera zei…
Heerlijk Marthy
Bijna elke zondag maak ik een quiche,dit recept gaat binnenkort gemaakt worden,ik kende deze nog niet.
Zijn ook weer in Nederland en hebben de nodige rollen feuilleté mee genomen en in de vriezer gedaan.
Fijn dat het goed met je gaat zodat je volgend jaar weer fijn kunt wandelen in Frankrijk of thuis!
Zonder salami lijkt ie me ook lekker!
miekequilt zei…
Wat een mooie schalen! En die pizza lijkt me heerlijk. Ik houd erg van pizza, dus deze zal zeker gemaakt worden.
Datziet er niet alleen mooi uit, maar het zal ook lekker smaken, zoveel lekkere ingrediënten.
Groetjes Anita
Ger zei…
Ga deze lekkere combinatie zeker weten eens bakken voor mijn lunch gasten.
Ga ik zelf genieten van de geuren die de keuken vullen(voor mij niets gerookt meer)
Zo’n grote glazen platte vorm heb ik ook in huis.
Heb vandaag al veel lekkers voorbij zien komen op andere blogs,jij ook bedankt voor het delen.
Lies zei…
Wat een lekkernij!
Lie(f)s.
Josephine zei…
Wij houden erg van Quiches, en deze ga ik zeker een keer maken.
Het ziet er heel aantrekkelijk uit, lekker glas wijn erbij en genieten!!!

Dat ziet er heerlijk uit. We een recept om te bewaren.
Miriam zei…
Ziet er heerlijk uit!
Daphne zei…
Ziet er ook al zo lekker uit.
Mmmmm, het water loopt in mijn mond.
Ik ga je recept opslaan.
Lijkt me heerlijk, ik houd wel van een quiche!
En wat blog je lekker veel! Ik ben net terug van vakantie, dus lees wat later alle recepten door en plaats alsnog reacties en links :-) En zo heb ik nog het een en ander gelezen bij jou.