Doorgaan naar hoofdcontent

Belofte voor volgend jaar

Deze prachtige aardbeienplanten kochten we gisterenmiddag bij de kweker in de Rhône vallei, ons vaste adres. We moesten er wel een stukje voor rijden maar konden dat combineren met ons jaarlijkse bezoek aan de tandarts waar we snel klaar waren. 

Ik was niet erg tevreden over onze aardbeien planten, ze droegen de hele zomer te kleine vruchten naar mijn zin. De planten waren veel te bossig geworden en we hebben ze er allemaal uitgehaald. Daarna heb ik uit het hart van de planten een nieuwe stek gescheurd en die terug gepoot. 
Een kwart van het aardbeienbed heeft vanmorgen de nieuwe planten gekregen waar ik in volgende jaren weer stekken van kan nemen. 
De grond blijft hier nog voldoende warm de komende weken, die planten slaan wel aan.


Reacties

Mooi gezicht zo'n bed aardbeiplantjes.
anja zei…
Ik hoop dat jullie volgend jaar weer veel aardbeien zullen hebben! Wat grappig, dat je in Frankrijk naar de tandarts gaat. Ook wel logisch natuurlijk, als je daar zo ongeveer de helft van het jaar woont. Ga je elk halfjaar op controle, en dan de andere keer in Nederland, of heb je geen tandarts in Nederland?
Marthy zei…
Wij hebben een ontzettende fijne tandarts in Frankrijk. In Nederland hebben wij geen tandarts meer.
KnutzEls zei…
Jullie aardbeien deden het beter dan de onze. Voor ons,geen herhaling, is wel leuk geweest.
Ageeth Mooij zei…
Mooi, zo'n bed vol beloftes!
Vlimbouter zei…
Mooi werkje en je kan je meteen verheugen op de oogst van volgend jaar.
Sjoerd zei…
Och zo'n bedje aardbeien zou ik ook wel willen hebben. De tandarts heb ik met mijn gebit niet meer nodig. Trouwens aardbeien zuig ik zonder gebit ook wel naar binnen...
Bertiebo zei…
Heb je dan een Franse én een Nederlandse tandarts?
Ik krijg nu alweer zin in volgend voorjaar!
Marthy zei…
Nee hoor, alleen een Franse.
Marthy zei…
Ha, ik begrijp je helemaal, Alet.
Marthy zei…
Jouw tijd voor dat bedje aardbeien komt eraan, Sjoerd.
Emie zei…
We hoeven geen nieuwe te kopen maar je brengt me wel op het idee de komende week eens nieuwe afleggers te gaan potten voor volgend jaar.
Marthy zei…
Die afleggers kunnen ook direct in de grond hoor, Emie.
Onliemie zei…
Dat komt vast helemaal goed! Jullie zijn mooi vooruitziend en hopelijk blijft het weer jullie een handje helpen. Je weet maar nooit tegenwoordig. Hier wachten we nog even af welke plant weer "opfleurt" na de hittegolf. Maar ik vrees dat er veel echt dood is.
Marthy zei…
Wat jammer van jullie tuin. Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat het in België en Nederland zo droog geweest is, dat is aan ons hier helemaal voorbij gegaan.