Doorgaan naar hoofdcontent

Kleur

Heerlijk als een tuin in het vroege voorjaar kleur krijgt, ik kan daar echt naar uitkijken. En als dan, aan het eind van de zomer de kleuren gaan veranderen maakt dat me ook weer blij. Kijk dat prachtige blad van die tuingeranium eens, je zou het willen schilderen.

De lavendelstruiken zijn gesnoeid en ik heb wat bewaard om in zakjes te doen. Het snoeisel mag daar nog even blijven staan drogen in die oude melkkoker. 

Dat grijsbruine van een verdrogende plant vind ik zelfs mooi.

En dan de sedum, ze bloeit laat maar dan heb je ook wat, een prachtige diepe tint.

Van de zonnehoed krijg ik nooit genoeg. Ik heb ze ondertussen in vier verschillende kleuren verspreid over de border staan en en zelfs in deze staat vind ik ze nog wonderschoon.
Wat kan dit mens toch genieten van haar tuin.


Reacties

Prachtig vastgelegd, het begin van de herfst!
Sjoerd zei…
Voor mij mag het een lange Indian summer worden....
Bertiebo zei…
Prachtfoto's, Marthy
miekequilt zei…
En wij genieten mee.
Emie zei…
Ook hier staat de gesnoeide lavendel te drogen. Niet in een melkkoker maar in een mand. Maar daar ga ik maar niet meer over bloggen anders lijkt het of we het afspreken!
Marthy zei…
Ik pakte het eerste wat voor handen was en dat was dus die melkkoker. Later zag ik pas hoe mooi dat bij elkaar kleurde.
Hier verkleuren de bomen al langzaam
Marthy zei…
Bij jullie is het veel droger geweest, Inge. Hier is het door alle regen in het voorjaar nog ongewoon groen.
Vlimbouter zei…
Jouw mooie foto's verzoenen me bijna met de herfst, nochtans niet mijn favoriete seizoen.
Ivy zei…
Ik houd erg van de kleurschakeringen van de bomen in het najaar, maar hoop wel dat de temperaturen nog even op dit niveau blijven. Zou een ouwewijvenzomer niet erg vinden.
Prachtige foto's heb je gemaakt!
Prachtige herfstkleuren!