Doorgaan naar hoofdcontent

Netjes geparkeerd

'Kijk' zeg ik dan, 'dat heeft die boer voor mij gedaan. Hij wist dat ik langs zou komen en heeft daarom zijn tractor zo netjes geparkeerd om mij de kans te geven een mooi plaatje te schieten'.
Grapje natuurlijk maar hij staat er wel prachtig, die tractor met het vee zo op de achtergrond.

Dat zie je niet vaak, een paard wat tussen de koeien loopt. Zo te zien hadden ze er allemaal vrede mee.

Ze lagen daar toch heel vredig, genietend van de zon. Het verbaasde ons dat ze zo rustig bleven liggen terwijl wij toch vlakbij naar ze stonden te kijken.


We zijn gewend aan het geluid van een schapenbel, horen dat vaak in onze omgeving maar in dit gebied liepen veel koeien en het diepe geluid van zo'n grote koeienbel is toch heel anders, mooi wel, net of je in de Alpen loopt. Misschien zit het in de hoogte dat die koeienbel zo lekker galmt, we zaten hier tenslotte ook al op 1450 meter.

Reacties

Bertiebo zei…
Ja dat paard lijkt op een koe, dus logisch
Prachtige foto's Marthy.
En leuk is dat, het lijkt echt of ze het voor jou (of mij) gedaan hebben.
Ivy zei…
Die concerten van koebellen zijn leuk, hè?
Heerlijke plaatjes.
Ageeth Mooij zei…
Mooi Marthy! Ik vind koeien altijd zo vredig.
Elizabeth zei…
Dit vind ik prachtige koeien! En ze lijken inderdaad zeer tevreden..., maar dat zou ik ook zijn als ik in zo'n weiland in Frankrijk kon liggen:) Gaaf, die tractor!
In de weer zei…
Lekker loom liggen, leuk !!!
huis tjokvol zei…
Oohhh ik ben zo dol op koeien met bellen ,leuke mooie foto,s
Ze staan en liggen daar inderdaad allemaal te poseren. Prefect voor een paar mooie plaatjes!
Foto’s van koeien, zó mooi! Sinds ik deze zomer een aantal berichten over aanvallende koeien voorbij zag komen, met zelfs een dodelijk slachtoffer, durf ik niet meer dichtbij te gaan staan om foto’s te maken.
Emie zei…
Het heeft iets vredigs en ouderwets in zich. Ik denk dat dat het is dat iedereen zo aanspreekt.