Doorgaan naar hoofdcontent

Camino Portuguese

We zijn vandaag, wat eerder dan gewoonlijk, onderweg naar Nederland en dit heeft een reden. Aanstaande maandag 1 oktober stappen we namelijk op het vliegtuig richting Portugal. 

Aangekomen in Porto gaan we dan de volgende dag beginnen aan een pelgrimsroute naar Santiago de Compostela waar we veertien dagen over hopen te doen, totaal 275 km. 

Eigenlijk loopt de Camino Portugués van Lissabon naar Santiago. Een route van 614 kilometer. Dat vinden wij te ver, daarom starten wij in Porto wat trouwens veel wandelaars doen. Slapen onderweg doen we in hostels of albergues, we hebben niets besproken, zien wel wat de dag ons brengt. We wandelen buiten het drukke seizoen dus er zal plaats genoeg zijn.

Alleen voor de eerste nacht heb ik een hostel in Porto geboekt, dat leek me wel handig. We vliegen op 18 oktober vanuit Porto weer naar Nederland en moeten daarom vanuit Santiago met de bus terug reizen. Dus mochten we een dag overhouden dan kunnen we de mooie stad Porto nog gaan bekijken. 

We lopen de route langs de kust maar wordt het erg slecht weer met veel wind dan kunnen we doorsteken naar een binnenlandse route. Er staat nog veel open maar dat vult zich onderweg wel in. 

Go with the flow.

Reacties

Wieneke zei…
Dat wordt een geweldig avontuur, Emie. Heel veel wandelplezier en vooral erg veel boeiende ervaringen en mooi weer gewenst.
Wieneke zei…
Jeetje, noem ik jou Emie....... Sorry sorry (zucht)
Petra1945 zei…
Emie en Marthy zijn toch ook zusters-naar-de-geest...
"Sisters under their skins" zei Kipling!
Wat een mooi vooruitzicht, Go with the flow....
Hoop dat jullie een voorspoedige reis hebben (gehad).
Bertiebo zei…
Wat geweldig!!! Ik heb ze gezien die wandelaars, vorig jaar toen we in Portugal waren. Was dit wat je toen niet wilde vertellen?
Is het eindelijk zover? Wat een heerlijk avontuur gaan jullie tegemoet! Eerst goede reis naar huis!!
Sjoerd zei…
Ik wens jullie alvast veel wandelplezier...
Vera zei…
Oh heerlijk Marthy en Mart! Porto is leuk en lekker qua port uiteraard. Bon Camino
Emie zei…
Geweldig Marthy en Martin. Jullie zijn goed getrainde wandelaars en ik ken heel wat pelgrims met mooie verhalen. Verheug me al op die van jou, of blog je even niet? Hebben we ook begrip voor hoor. Dat Wieneke ons verwart vind ik heel geestig. Maar als ze mij zou zien lopen, een beetje strompelend, dan maakt ze deze vergissing nooit meer.
KnutzEls zei…
Ik open je blog en denk "hè, Portugal, ik vergis me". Want ik zit net in Porto, we waren al in Lissabon en Evora en gaan hierna naar Ericeira. Niet lopen, rijden is al vermoeiend genoeg voor ons. Wordt vast een heerlijke belevenis. Veel plezier en duimen dat het weer ook lekker blijft.
Wieneke zei…
Zozo, vind jij dat heel geestig? Nou, ik vind het gewoon sneu, dat ik twee van mijn bijzonder gewaardeerde blogcollega's gewoon doorelkaar zit te smijten hier. Mijn enige en ook heel erg zwakke excuus is dat ik heel vroeg moest opstaan voor de tuingoeroe's en dat ik 's morgens nooit zo slim ben. :-)
Marthy zei…
Mooi gezegd, Hermanna.
Marthy zei…
Ja, dat wilde ik toen nog niet vertellen. Je moet het spannend houden voor je lezers;-)
Marthy zei…
Veilig thuis in Nederland, Jeanne.
Ton zei…
Hoi Marthy en Mart, Ik wens jullie een buen camino en mooie pelgrimservaringen toe. Vergeet nooit dat de camino je geeft wat je nodig heeft. Met groeten Ton
Marthy zei…
Ik vind het wel vermakelijk hoor Wieneke maar vergeef het je ook. Op dat bloggen kom ik nog terug, Emie.
Marthy zei…
Nou ja zeg, wat toevallig. Maandag al weer vertrokken uit Porto, Els?
Marthy zei…
Ik weet zeker dat het wat betreft de route en overnachtingen allemaal wel goed komt, Ton. Als mijn lijf dan ook nog meewerkt zou het fijn zijn.
Marthy zei…
We zien het ook als een avontuur, Wieneke.
Jan uit Perth zei…
Nou, M & M, wat een geweldige uitdaging! Ik wens jullie goed weer en voldoende uithoudingsvermogen toe en hoop dat we van nog wat indrukken mogen meegenieten op dit gewaardeerde blog!
dufraing marc zei…
Goede reis - veel wandelplezier en veel aangename ontmoetingen. Op de camino en in Santiago is er toch een bijzonder sfeertje - wij hebben dit deze zomer mogen ervaren toen we, op onze rondrit vanuit Anan naar west Spanje, toevallig op een camping stonden vlak naast de camino en later bij ons bezoek aan Santiago. Spijtig genoeg niet te voet owv teveel knieleed .... Nog een tip: een rij rugzakken aan een 'albergue' geeft aan dat er al een aantal wachtenden zijn voor jou maar zet gerust je rugzak op zijn plaats en ga intussen iets anders doen.
KnutzEls zei…
Ja, zondag zakken we al weer af .
Marthy zei…
Dat laatste gaat goedkomen, Jan.
Marthy zei…
Leuk om eens contact te hebben met je vrouw;-) Dank je voor de tip. We gaan genieten!