Doorgaan naar hoofdcontent

Tussen Burzet en Les Sausses



 We begonnen onze wandeling van vandaag in Burzet, een plaats iets zuidelijker dan de plek waar we verleden week liepen. Ik wist dat het een leuk dorp was, we waren er ooit een keer geweest maar van de omgeving kon ik me niet veel herinneren. 

 Vanuit Burzet liepen we een stijgend pad stroomopwaarts langs de rivier de Bourges. Er was wat sluierbewolking vandaag maar verder is het weer nog steeds heerlijk, we lopen nog doorlopend in shirt en korte broek.


 Ik kan me zo voorstellen dat hier gedekt is voor de zondagse lunch. Wat een heerlijk plekje met uitzicht op die vrolijke moestuin.


Voordat we de rivier overstaken om langs de andere kant weer terug te gaan liepen we door het mooie dorpje Les Sausses waarvan dit huis duidelijk niet meer bewoond wordt. Toch werd de voordeur nog dichtgehouden met een ijzerdraadje om een steen. 



Bijna terug in Burzet hadden we mooi zicht op de klok en het standbeeld van de Maagd, ze staan op de overblijfselen van een kasteel. 
Het was een wandeling van maar twee uur en dat was omdat we graag de lunch wilden gebruiken in Burzet wat een paar leuke restaurantjes heeft. Nou, daar hadden we geen spijt van, we hebben echt heel lekker zitten eten, buiten op een overdekt terras. Nog maar even genieten van deze prachtige nazomer.


Ik ontdekte op internet nog een mooi filmpje. Je kijkt in vogelvlucht over het landschap waar wij de afgelopen weken een paar tochten hebben gelopen. Het eindigt in Burzet.

Reacties

Idyllisch plekje onder de pergola!
In de weer zei…
Prachtig Marthy, mooie omgeving. Heerlijk om daar te lopen. Gelukkig hebben we hier ook nog aangename temperaturen.
Vorige week hoorden we bij elke nieuws uitzending dat het her en der regende maar hier weer geen spat. Ik zag vandaag dat er weer eens gesproeid moet worden in onze tuin.
Ivy zei…
'Maar 2 uur', schrijf je. Ik vind dat een hele wandeling, vooral als je er ook nog bij moet klimmen. Ik ben er natuurlijk gewoon te lui voor, fiets liever 2 uur.
Wat een prachtige omgeving trouwens!
Emie zei…
Wat heerlijk toch die mooie nazomer. Nu hier onweer dus ik kan het filmpje even niet bekijken maar ga dat zeker nog later doen. Wat een mooie omgeving en heerlijke boerenhuizen.
Wow, wat een prachtige wandeling. Schitterend die foto's, wat bof jij toch met zo'n omgeving.
Groetjes
Sjoerd zei…
Je maakt me steeds meer met alle beelden, dat leegstaande huis zou ik zomaar kunnen kopen...
Marthy zei…
Dus er wordt nog steeds veel gefietst door jullie, Toos.
Marthy zei…
Nou, ik ben niet zo'n fietser hoor Ivy.
Marthy zei…
Dat vinden wij na 25 jaar nog steeds.
Marthy zei…
Het was weer een fijne dag, Emie.
Mooi filmpje, maar de muziek vond ik pas prachtig!!!! Het ontroerde mij heel erg (dat kwam omdat het mij deed denken aan de lievelings-zangeres van jongste zoon, Lana del Rey). En wat een fijne dag hadden jullie zo te lezen.
Onliemie zei…
Zo mooi daar toch bij jullie. En dat filmpje is helemaal prachtig. Zoals Jeanette hierboven zegt, ook met prachtige muziek. Helemaal om in de sfeer te komen.
Hier is het gelukkig ook nog steeds zomers weer. Dus wij genieten ook. Alleen is het landschap iets minder. ;-)
In de weer zei…
Jazeker Marthy, jullie lopen, wij fietsen, alletwee goed voor de conditie.
Bertie zei…
Zo, ik heb weer lekker meegewandeld. Thanks
Marthy zei…
Dat betekent wel een hele hoop werk, Sjoerd, maar het huis is het waard.
Marthy zei…
Ook ik werd geraakt door de muziek, Jeanette.