Doorgaan naar hoofdcontent

De slaap der onschuldigen

 Ik kon net een foto maken over de hoge muur die langs het terras van buurvrouw Jacqueline en het dorpspad loopt. Het was heel vroeg, dat is aan het licht wel te zien en ik wilde net aan mijn ochtendwandelingetje beginnen. Doodse stilte op het terras, zes jongens die de slaap der onschuldigen slapen. 

Dat was de vorige avond wel anders, toen stond er een radio aan wat heel ongewoon is in ons dorp en maakte deze jongens, allemaal een jaar of zestien, zeventien, aardig wat herrie. Herrie die alleen jongens van deze leeftijd kunnen maken. En ook herrie hoor je zelden in Le Serret. Het is Sacha, de kleinzoon van Jacqueline met een stel vrienden, zijn oma had me al gewaarschuwd toen ze hier laatst was. Ze zijn gebracht door twee ouders en logeren hier een klein weekje. Overdag is het rustig. Ze slapen lang uit en gaan dan lopend, want ze hebben geen vervoer naar de zwemplek in onze rivier. Dat is een eind lopen maar dat interesseert ze blijkbaar niet. Tegen de avond komen ze dan druk kletsend terug lopen.

We zeggen niets van die herrie, zijn zelf ook jong geweest en laten het maar zo voor die paar dagen. Verder heeft niemand er last van, het is nog rustig in het dorp. Ik weet nu al dat Jacqueline straks vraagt of de jongens zich gedragen hebben en ik ga dat met een volmondig 'ja' beantwoorden. Dat ze haar goede matrassen naar buiten hebben gesleept ben ik dan allang vergeten.

Reacties

Anoniem zei…
Oeps ja over tien jaar kunnen ze er om lachen hebben wij dat echt gedaan haha laat ze maar genieten alle matrassen zijn vervangbaar maar deze aanblik blijft eeuwig
Gr joke s
Marthy zei…
Mijn moeders vaste stelregel was: 'Als je jong bent moet je genieten. Als je dat later moet inhalen is er iets fout gegaan'. Ik kan het niet meer met haar eens zijn.
miekequilt zei…
Heerlijk zulke jonge knullen die een week uit zijn. Volgende week zijn ze weer weg en hebben jullie je rust weer terug.
Wat leuk dat ze dat doen met elkaar. En die moeder van jou heeft helemaal gelijk, Marthy!!
Onliemie zei…
Zolang ze maar niet ellendig dronken worden, is het allemaal leuk. Herrie of niet. Dat hoort er bij. En een weekje is zo om. Zalig moet dat zijn zo slapen onder de sterrenhemel. :-)
Sjoerd zei…
Dan hoop ik niet dat ze dit logje ziet...
Marthy zei…
Mijn buren lezen mijn blog niet, Sjoerd.
Marthy zei…

Er wordt geen alcohol gedronken, Kris
Emie zei…
Wat heerlijk om buiten te slapen. En wat ben je een leuke buurvrouw voor ze.
In de weer zei…
Hartstikke leuk toch dat haar kleinzoon met zijn vrienden een weekje daar komen logeren. Zal ook wel een leuke oma zijn denk ik.
Marthy zei…
Toch heerlijk, dat jonge spul naast je. Dan neem je dat beetje herrie voor lief.
Marthy zei…
Jacqueline is een geweldige oma. Haar kleinkinderen zijn dan ook gek op haar.
Bertiebo zei…
Wat ben je toch weer positief
Marthy zei…
In dit soort gevallen denk ik op z'n Frans: laissez faire!