Doorgaan naar hoofdcontent

Weer vullen

Een uurtje nadat ik afgelopen zaterdag geblogd had over mijn lege kastje stond buurman Patrice voor mijn deur met een mand abrikozen. Deze buurman, de grootste lieverd die je je maar voor kan stellen, woont in St. Peray, noordelijker in de Ardèche en in een dorp daar vlakbij woont zijn oude moeder met achter haar huis een grote abrikozen boomgaard.

Daar komen deze lekkere abrikozen vandaan en ik heb gezegd dat ik er ook nog wel wat wilde kopen als dat kon. 
Patrice ging kijken of hij nog deze kant uit kwam dus ik wacht af.

Goed, dat zijn dus de eerste zes potten die mijn kastje weer gaan vullen.

En dan belt gisteravond vriendin Astrid dat haar buurvrouw al is begonnen met het plukken van bosbessen. Of ik er nog wat wil? Nou en of, dat wil ik zeker. Ik heb de laatste jaren al vaker bosbessen bij deze buurvrouw gekocht en ik weet dat het goede kwaliteit is en ook netjes schoongemaakt.

Drie kilo heb ik besteld, ze worden morgenmiddag door Astrid gebracht dus zaterdagochtend gaat de jampan weer op het vuur.

Reacties

Bertiebo zei…
Dus je bent al weer 'lekker' druk!
miekequilt zei…
Heerlijk Marthy. Wat een lieve mensen allemaal.
Marthy zei…
Ik vind jam maken leuk werk en het geeft me altijd een goed gevoel, zoiets als een eekhoorn die zijn wintervoorraad aanlegt;-)
KnutzEls zei…
Mmm, ook heel lekker abrikozenjam! En die past op alle taarten ook nog eens...
Sjoerd zei…
Mmm, ik denk ineens aan een heerlijke zelfgemaakte abrikozen vlaai... Met die oven daar bij jullie...
Heerlijk Marthy, en leuk gezegd van die eekhoorn.
Ah ja, da’s fijn! En dan al die bosbessen, heerlijk! Ik denk dat ik morgen nog wat rode bessen pluk, dan heb ik samen met datgene wat nog in de koelkast staat ook wel een klein kilootje fruit voor jam. Zó lekker!
Marthy zei…
Mart plukte gisteren wat frambozen, minder dan normaal maar ik heb ze toch in de vriezer gegooid want misschien komt er nog meer en als ik dan een kilo heb maak ik weer een paar potten jam.
Emie zei…
O, frambozen die halen bij mij de jampot nooit. Maar wat fijn dat je op deze manier toch je eigen jams wer kunt maken.
Onliemie zei…
Mmmm. Om zo in te bijten!
In de weer zei…
Heerlijk om te doen en dan daarna, wanneer je weer zo’n potje zelfgemaakte jam opent, verrukkelijk dat pure fruit. Geeft zo’n goed gevoel om zelf wat te maken.
Pippa's Hus zei…
Die zien er heerlijk uit! XX Esther
Marthy zei…
Dat is ook een van de redenen dat ik zo graag jam inmaak, Toos.
Je wordt op je "wenken" bediend, Marthy! Zo zit het tegen en zo zit het mee... Mag óók wel weer eens, al heb ik je niet horen klagen; eerlijk = eerlijk. En ik gun het zowel jou als Martin. "De beste raad is voorraad" zegt mijn man altijd, en ik ben het zowaar met hem eens (-:
Lieve groet Kakel
Marthy zei…
Oh, die ga ik onthouden, Mirjam, 'De beste raad is voorraad'. Haha, leuk. Ik hou van voorraad, je zou hier mijn kasten in de bijkeuken eens moeten zien.
Dat gaat helemaal weer goed komen met die voorraadkast van jullie :-)