Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Wat ziet dat er goed uit, de eerste aardappels en sperzieboontjes van dit seizoen. De boontjes hadden we opnieuw geplant na de hagel en die zijn voorspoedig gegroeid. De aardappels was een groot vraagteken. Al het loof was door de hagelstorm kapotgeslagen, dat konden we een paar dagen nadat het gebeurd was zo van de grond rapen. Dat was half juni, of de aardappels toen al voldoende gegroeid waren wisten we natuurlijk niet. Maar het was een vroeg soort aandappels die we op tijd hadden gepoot. Afwachten maar. 

Ik wilde een  salade nicoise maken met de sperzieboontjes en daarin zouden nieuwe aardappeltjes heerlijk smaken dus vanmorgen ging de spitvork in de grond en keken we nieuwsgierig of dat wat opleverde. En ja hoor, er kwamen aardappels naar boven. Misschien wat minder dan normaal, er zaten wel erg veel kleintjes bij maar we hebben er in ieder geval voorlopig genoeg.

En nog even een foto van de kleine dahliasoort die hier de winter heeft overleefd. Hier vulde ik vanmorgen weer wat vaasjes mee. De grotere dahlia's die ik dit jaar pootte moeten nog even verder groeien maar zijn veelbelovend.

Reacties

Emie zei…
Ziet er smakelijk en fleurig uit! Heerlijk salade Nicoise, kan ik ook wel weer eens maken.
Dat zal lekker smaken, zo van het land.
miekequilt zei…
Heerlijk zo’n salade met groente uit je eigen tuin. Wat sterk is de natuur toch.
Marthy zei…
Over dat laatste heb ik me deze zomer wel verbaasd, Mieke. Je weet dat de natuur zich altijd wel weer herstelt maar dat het inmijn moestuin grotendeels weer in orde zou komen had ik niet verwacht.
KnutzEls zei…
Mmm, lekker nieuwe aardappeltjes, gekookt met roomboter.
Wat geeft zo'n tuin toch een voldoening, zeker als je eerst denkt aan een mislukte oogst!
Sjoerd zei…
Volgens mij wordt de schade achteraf gezien nog wel redelijk positief voor jullie tuin.
Niet verkeerd Marthy!
Vlimbouter zei…
Heerlijk toch om te koken met eigen oogst.