Doorgaan naar hoofdcontent

Gewijzigde route

Ik doe nog steeds een wandeling, 's morgens vroeg en dan vaak al om zeven uur. En 's avonds nog een keer, dan loopt Mart meestal mee. De route is gewijzigd sinds afgelopen vrijdag. Toen was ik voor de laatste keer in het ziekenhuis en daar werd gezegd dat ik alles weer mocht doen, zover dat lukte natuurlijk. 

Men was er zeer tevreden over hoe alles er uitzag. De operatiewond is helemaal dicht, de wond van de drain nog niet helemaal dus de thuiszorg verpleegster moeten nog een week of twee blijven komen om dat te verzorgen. Maar in het ziekenhuis waren ze vol lof over deze dames, we zien wondverzorging ook weleens anders werd er gezegd. Ik heb de complimenten met plezier doorgegeven.

Ik neem nu het weggetje naar beneden, tot aan de rivier en loop dan weer terug. Een goed trainingstraject want terug moet ik flink stijgen en als je dat twee keer per dag doet voel je je conditie verbeteren.

 Het is heerlijk om te doen en ik loop te genieten van wat de natuur te bieden heeft langs de kant van het smalle weggetje. De Verbascum (toorts) bloeit uitbundig in de wei bij onze buurman. Ze staan er met vele hier, soms velden vol.

 De laatste avonden hebben we flinke regenbuien gehad en daardoor staan de varens er heerlijk fris bij.

 Door die buien staat er weer veel water in het riviertje, we kunnen het geluid van het stromende water over de rotsen boven in het dorp horen.

Bij de brug keer ik om. Iets verderop begint de weg weer flink te stijgen tot aan de doorgaande weg door de vallei. Over een paar dagen komt die stijging ook aan de beurt.

Hier sta ik even stil om het mooie mos op die gekleurde steen te bewonderen. 

 En deze hele grote kastanjeboom is geweldig, de stam meet zeker 2.5 meter in omtrek. 

 Terwijl ik terug naar boven loop zie ik de damp uit de rivier omhoog stijgen. 
Ik ga eens kijken of Mart het ontbijt al klaar heeft.

Reacties

anja zei…
Wat een fijne start van de dag, en wat heerlijk dat je zo goed opknapt! Ik hoop dat je uiteindelijk helemaal hersteld en weer net zo kunt wandelen als voorheen.
Sjoerd zei…
Haha, dat laatste had je nou niet moeten zeggen. Jij aan de wandel en Mart moet het ontbijt klaar hebben...
Marthy zei…
Sinds we niet meer werken maakt hij altijd het ontbijt klaar, Sjoerd. Maar ik de warme maaltijd iedere avond...
Marthy zei…
Ik weet zeker dat dat gaat lukken, Anja.
Klasse hoe jij aan je herstel aan het werk bent. Dat komt zeker goed!!
Wat een mooie wandeling, die steen, die boom, prachtig. En wat fijn dat het zo goed gaat, blij voor jullie!!
Marthy zei…
Gelukkig loop ik voor mijn plezier, Jeanne, dat maakt het een stuk makkelijker.
Marthy zei…
En telkens zie ik op zo'n wandelingetje weer iets nieuws, Jeanette.
miekequilt zei…
O Marthy wat fijn dat het zo goed gaat. Je had een goede conditie en daar heb je nu profijt van. En de complimenten voor de thuiszorg zijn zeker terecht.
In de weer zei…
Ja dat is zo, wanneer je wandelt of fietst dan ontdek je zóveel nieuws in elk seizoen.
Heerlijk om te horen dat het zo goed met je gaat.
Ik wil nog even melden dat ik sinds je blogbericht over het tandenpoetsen op een been ( en dat doe ik sindsdien ) het lijkt of ik er bij het fietsen ook baat bij heb. Dankjewel dus Marthy.
Zo fijn om te lezen dat het goed met je gaat Marthy! En een heerlijke wandeling zo te zien.
KnutzEls zei…
Fijnbom te lezen en mooi om even mee te lopen.
Emie zei…
Heerlijk om te lezen dat je weer zo aan de wandel bent en de krachten en conditie terugkeren. Daar doe je zelf heel veel aan maar ook wel fijn dat de wondverpleegkundigen zulk goed werk afleveren! Ook hier wordt elke ochtend voor mijn ontbijt gezorgd (en ik doe altijd het avondeten).
Marthy zei…
Wij hebben schatten van mannen, Emie!
Marthy zei…
Ik ben sinds kort nadat ik noodgedwongen moest stoppen ook weer met die oefening begonnen Toos. Ik het begin ging het voor geen kanten maar nu gaat het al een stuk beter. Ik voel de spiertjes in heel mijn onderbeen trekken als ik daar zo sta te wiebelen voor die wastafel.
Jan uit Perth zei…
Ik sluit me graag bij alle bovenstaande opmerkingen aan, Marthy!
Griemmank zei…
Regen? Wat is dat ook alweer? ;-) Mooie route, hoor. En NATUURLIJK heeft Mart het ontbijt klaar.
Vlimbouter zei…
Wat een fijn plekje hebben jullie daar toch en ik ben heel blij dat het weer beter gaat met je been.