Doorgaan naar hoofdcontent

Een vliesje maar

En dan opeens is ie er weer, de zon. Uitnodigend dus we gaan naar buiten om er van te genieten. Terwijl we een rondje Bovenkerk maken praten we elkaar aan dat je de warmte van de zon al voelt. De weerschijn van de knowilgen in het water vormt een mooi schouwspel. Het is bijna windstil en dan wil zo'n foto wel lukken. Met wind is het water in beweging en dan wordt het niets.

Mijn favoriete boom mag weer eens op de foto. Het moet niet te gek worden met dat water in de weilanden anders gaan zijn wortels rotten.

Een vliesje ijs in de zijslootjes. IJs in de sloot brengt altijd een apart gevoel te weeg bij de Nederlanders. Ik krijg dat mijn Franse buren niet uitgelegd, die zitten je wat glazig aan te kijken als je vertelt over schaatskoorts. We gaan zien wat het weer ons de komende dagen gaat brengen.

Reacties

Judy zei…
Prachtig, die weerspiegelde knotwilgen! Haha, grappig, die Franse buren en het ijs. Het is ook wel erg Nederlands, de schaatskoorts.
Die zon, wat een weldaad na al die regen, ja!
Emie zei…
Zo'n zonnige dag doet wonderen voor iedereen, hopelijk blijft dit zo een paar dagen.
Sjoerd zei…
Heerlijk zo'n dag in januari, ik hou er wel van.
Bertiebo zei…
Ja. Ik lees 'een vliesje maar' en ik denk meteen aan ijs. Terwijl er toch vele vliesjes zijn.
willy zei…
na al die regen, was de zon meer dan welgekomen Marthy

maar dat laagje ijs was snel verdwenen

voor mij mag het zo nog een tijd blijven

maar we zullen het maar zien

knappe foto's in de zon

prettige daag
Jolande zei…
Wat een schitterende foto van die knotwilgen.
Alhoewel ik een echte winter niet erg vind en hou van sneeuw en schaatsen, vind ik dat gejojo van die temperaturen maar niets.
Van dat betreft is het hier veel gelijkmatiger en dat vind ik toch wel heel prettig.
miekequilt zei…
De bovenste foto is echt prachtig. Ik las dat er in Winterswijk geschaatst is vandaag. Dat kon hier niet, het was koud, maar lekker zonnig.
Lies zei…
Hier was dat 'vliesje' ietsje dikker vanochtend! Deze namiddag wel zonnig wandelweer!
Lie(f)s.
bemar zei…
In Winterswijk konden ze even schaatsen op het vliesje.....