Doorgaan naar hoofdcontent

Flammkuchen met truffelmayonaise

Een erg lekker recept voor 2 personen, ieder twee grote stukken, daar heb je echt voldoende aan. Zo klaar, even in de oven en dan op je bord. 

1 Flammkuchen (zie onderste foto)

125 g kastanje champignons

1 rode ui

Gruyère kaas (ik had een mengsel van oud en fondue geraspt)

knoflook

100 g pancetta, mag wat meer zijn

black truffel mayonnaise 

Instructies:

Snij de champignons ( dikke plakjes). Zet de oven op 220°C.

Beleg de Flammkuchen met plakken pancetta, de champignons en rode ui. Er over de kaas strooien.15 tot 20 minuten in de oven.

Garneer met rucola en black truffel mayonnaise en serveer op een houten plank. Zo'n grote plank heb ik niet dus dan maar de ovenschaal op tafel.

Reacties

Sjoerd zei…
Ik vertrouw die Jan niet zo, ik gebruik die van Oma Fanny wel. Het ziet er in ieder geval goed uit. Ik hou er wel van.
Bertiebo zei…
Kijk, van dat soort recpten hou ik
Mooi makkelijk. Ik had nog nooit dat deeg gezien
Dank je voor het recept. Ziet er heerlijk uit. En simpel en snel is soms heel handig.
M’n eerste flammkuchen heb ik ooit gegeten op een zomers terrasje in Aubenas! Weet trouwens niet meer hoe de Fransen dat Duits klinkende woord destijds uitspraken; iets van flammkuusjè of zo 😂 Maar lekker zijn ze in ieder geval wel en vlgs mij die van jou ook!
willy zei…
om van te smullen Marthy

prettige dag
Lijkt me makkelijk en lekker. Die gaat bij mijn receptenverzameling! Dank je wel!
bemar zei…
Dank voor het recept, ga ik deze week zeker maken!
Emie zei…
Ga ik ook eens maken, ziet er echt smakelijk uit.
Janny zei…
Het deeg maak ik eigenlijk altijd zelf, toch wel verleidelijk zo kant en klaar!
In de weer zei…
Voor als je even weinig tijd hebt !
Jolande zei…
Flammkuchen aten wij tijdens vakanties.
Handig dat kant en klaar deeg ervoor, dat is hier nog niet uitgevonden :-)
miekequilt zei…
Lijkt me heerlijk. Wij aten deze week weer de spitskoolsalade. Die is echt heerlijk. Dus nou reken ik er op dat dit ook heerlijk is. Bedankt voor het delen.
Lies zei…
'k Slik even. Lekkerrrrr...!
Lie(f)s.
Ger zei…
Lekker makkelijk met dat klaar voor gebruik deeg en je kan voor de topping je creativiteit de vrije loop laten gaan.
Mijn eerste tarte flambée at ik zo’n 25 jaar geleden in de Elzas,toen die op tafel kwam was mijn eerste gedachte:beetje zuinigjes met beleggen geweest….
Maar inmiddels weet ik beter,flammkuchendeeg niet te royaal beleggen want de dunne bodem moet lekker krokant blijven.