Doorgaan naar hoofdcontent

Scheurkalender

Onze vriendin Maria kwam op bezoek en nam een scheurkalender mee. Al jaren had ik geen scheurkalender meer in huis gehad, vroeger had ik er ieder jaar wel eentje hangen. Ik heb even zitten lezen in dit nieuwe exemplaar en die lijkt me heel leuk. Verhalen, herinneringen aan woorden en uitdrukkingen die laten zien hoe Nederland de afgelopen vijftig jaar veranderd is. Zal wel voor genoeg gesprekstof gaan zorgen.

En we hebben onze stoere vriendin weer uitgenodigd om naar de Ardèche te komen deze zomer en daar was ze heel gelukkig mee. 'Ik ga mezelf natuurlijk niet uitnodigen maar uitgenodigd word ik graag' waren haar woorden.

Reacties

Bertiebo zei…
Aaaah... deze zomer...zo lijkt het niet eens meer ver weg
Wat toevallig, ik kreeg afgelopen zondag ook een scheurkalender cadeau. Wel een andere, maar ik vond het ook een goed cadeau zo aan het begin van het nieuwe jaar.
Judy zei…
Grappig een scheurkalender. Ik heb er nooit één gehad.
KnutzEls zei…
Die hangt bij ons in de keuken. Leuke verhalen uit die goeie ouwe tijd......!?
Alleen de voorkant al, heel mooi. Ik hoop dat je ons af en toe laat meegenieten :-)
Edward McDunn zei…
Wat een leuke scheurkalender!
Dat wordt dus genieten voor jou vriendin.
Anoniem zei…
Leuk, een scheurkalender .
Mijn jongste dochter kreeg van haar zevende tot haar twaalfde (op haar verzoek) ieder jaar de scheurkalender van Donald Duck.
Mijn moeder had elk jaar weer een scheurkalender van de Missie en mijn man al jaren de scheurkalender van met tekeningen van Peter van Straaten.
Thea
Emie zei…
Elke dag even een herinnering ophalen, dat is leuk! En plannen maken is ook al heerlijk.
Marthy zei…
Oh ja, Thea, een scheurkalender van de missie, die had mijn moeder ook. Leuk dat jij me er aan herinnert.
Janny zei…
Lijkt me een mooie scheurkalender, Aat kreeg de Tuinscheurkalender.
miekequilt zei…
Wij hadden jaren de Bescheurkalender van Koot en Bie. Geweldig vond ik die. Nu koop ik ieder jaar een andere. Die van jou is leuk zeg, die had ik niet gezien, want dan had ik m misschien gekocht.
In de weer zei…
Subliem idee om cadeau te geven !
Mooi cadeau! De voorkant komt qua sfeer me zo bekend voor maar ik heb het boek ‘Gouden Jaren’ in de kast staan. Leuke en heel herkenbare dingen om te lezen.
Wat superleuk dat Maria weer komt; kan ze weer heerlijk genieten van haar Ardèche en van jullie natuurlijk.
Anoniem zei…
Mijn man heeft wel eens een scheurkalender
met leuke spreuken in z'n kerstpakket gehad. Groot succes was dat werdt vaak iets bij geschreven of over wie het ging. De jaren er na kochten we er één omdat we de kalender misten als we op de wc zaten ;-) al weer jaren geleden misschien weer een idee.
Lies
Elizabeth zei…
Ja, scheurkalenders zijn leuk! Ik doe het niet elk jaar, maar ben er dol op.
Wat een leuke is dit; er komen vast allerlei herinneringen boven...