Doorgaan naar hoofdcontent

Girls on Tour

In januari 2020 liepen we ook al eens mee aan de Egmond Wandel Marathon en nu kon het weer dus deden we opnieuw mee. Helaas, dochter Floor en nicht Stephanie hadden griep maar we vonden goede vervangers. Een tante van de andere kant van de nichten en een vriendin. Er zijn gelukkig genoeg vrouwen die van wandelen houden.

Met pendelbussen reden we van de parkeerplek naar de start en nadat we een heuse kilometer gelopen hadden zaten we al in een koffietent. We hadden er immers al een flinke autorit op zitten en omdat het zondag was mochten we van onszelf ook een lekker gebakje bij de koffie. En met het gebak zat het wel goed in die koffietent.

Dit was de eerste stempelpost en hierna lieten we het strand achter ons en liepen omhoog de duinen in. Dat was een flink klimmetje in het mulle zand, mijn knieen protesteerden en zus Lidy moest boven even bijkomen, zij had flink Corona gehad.

Een mooie oude jeep met twee stoere mannen. Misschien de bezemwagen?

.

Het Noord Hollands duingebied waar we doorheen wandelden is het breedste van Nederland en erg mooi.
Ik ben opgegroeid met dit soort landschappen en het verveelt me nooit.

Na elf kilometer bereikten we de finish waar we onze laatste stempel kregen en een medaille. Die hangt nu boven mijn bed, haha. Het was ondertussen al ruim lunchtijd en we hadden trek dus we besloten om naar hetzelfde restaurant te gaan waar we 's morgen gezeten hadden. Goede keus want ook de luchgerechten waren heerlijk.

Het was weer een leuke dag, vooral gezellig zo met zes vrouwen. En dat die nooit uitgekletst raken snapt natuurlijk iedereen. Daar zijn we tenslotte vrouwen voor. 

Reacties

Mevrouw W. zei…
Gezellig en sportief!
Het duingebied is daar echt enorm mooi.
Annelies zei…
Jullie hadden geluk met het weer !
Bertiebo zei…
Superleuk natuurlijk. Ik ben gelukkig niet jaloers aangelegd!
Judy zei…
Dat is gezellig wandelen met zo'n leuke groep! En mooie route ook!
Sjoerd zei…
Die elf kilometer zijn zo voorbij als je onderweg wat te vertellen hebt... Mooie tocht, zoiets vinden we hier alleen in de heide.
Janny zei…
Gezellig zo met zijn allen en dat in een prachtig gebied!
Edward McDunn zei…
Wat leuk en gezellig, het is ook vast dolle pret geweest.
In mijn jeugd,ben ik vaak naar Egmond aan Zee geweest.
Emie zei…
Het landschap en het gezelschap, een sportieve wandeling; dat moet een top dag zijn geweest.
In de weer zei…
Wat een stelletje super sportieve dames, gezellig en gezond bezig geweest, leuk hoor.
Ik zou zeggen, erin houden zo’n uitje, maar dat doen jullie vast wel :-)
miekequilt zei…
Aha, nu snap ik waarom je hoopte op een droge dag. Supergezellig en vooral supersportief, dames!
Petra zei…
Hallo Marty, nou ook toevallig deze wandeling maakte ik op zaterdag. En het is inderdaad een prachtig gebied. Groetjes Petra
Lies zei…
Stoere vrouwen! Knap gedaan van jullie!
Lie(f)s.
Wat gezellig zo en ja de duinen bij Egmond zijn onovertroffen!!
Jolande zei…
Hartstikke goed van jullie én gezellig.
Ik heb in mijn jeugd in Akersloot gewoond en Egmond en de duinen zijn mij dus heel bekend.
Gezellig hoor zo samen!
Margriet zei…
Wat ontzettend leuk lijkt mij dat!
Wat een heerlijke zondag. Fijn om dit weer te kunnen doen.
John zei…
Zulke landschappen vervelen ook nooit. Ik hou van het landschap waar ik woon en leef.