Doorgaan naar hoofdcontent

Lekker bezig

De laatste weken is de donderdag mijn sportdag. Nou ja, sportdag, zoveel bijzonders doe ik ook niet op die dag maar noem het maar lekker bezig zijn. Om negen uur ben ik in Oudewater waar we met onze loopgroep eerst even wat oefeningen doen voordat we beginnen met lopen. Nordic walken is een intensieve wandelvorm, je verbruikt veel meer energie dan bij sportief wandelen. Door de afzet met stokken is het tempo hoger dan met gewoon lopen en daarbij beweeg je niet alleen je benen maar ook je rug-, schouder- en armspieren. Wij lopen altijd vijf kwartier en dat lijkt weinig maar ik kan je verzekeren dat ik altijd blij ben als we weer terug zijn. Nog wat oefeningen en dan drink ik met wat wandelmaatjes nog even koffie in het centrum waarna ik de Hema (hebben we niet in Stolwijk) nog weleens binnen loop voor een boodschapje.

We kregen afgelopen week ook de nieuwe loopshirts uitgereikt. Mooie kleur, goed materiaal. De vorige droeg ik nooit, lichtgevend geel, niet mijn kleur. Deze kan ik 's zomers in Frankrijk ook dragen tijdens het wandelen of fietsen.

Mijn tas met zwemspullen zet ik 's morgens al klaar en na de middagboterham rij ik naar het zwembad in Bergambacht om te gaan zwemmen. De eerste drie keer waren zwaar, ik merk nu dat het langzaam wat beter gaat, hou het nu 25 minuten vol. Volgende week plak ik er weer vijf minuten aan vast. 

Reacties

Judy zei…
Hartstikke goed bezig, Marthy!
Sjoerd zei…
Ik zou willen dat ik dat nog kon. Mooi shirt, Frans kleurtje...
Emie zei…
Wat kan jij elke donderdag aan het eind van de middag tevreden achterover leunen na al deze inspanningen! Goed bezig hoor.
Bertiebo zei…
Wat kan je dan ook tevreden zijn na afloop hè.
John zei…
Ik sport 5 tot 6 dagen per week. Voor minder doe ik het niet, tenzij ik me niet lekker voel. Ik gebruik wel van die lichtgevende shirtjes tijdens het joggen.
In de weer zei…
Na afloop voel je je dan beslist “lekker moe” zoals wij dat altijd noemen, heerlijk is dat !
Fijn dat het allemaal steeds nog kan en zelfs nog verbetering in zit, mooi Marthy !
Jolande zei…
Goed hoor van je.
Het intensieve wandelen doe ik je niet na, zwemmen wel en ik kan niet wachten tot het water weer wat warmer is.
Dat doe je goed! Sportief typje!
Janny zei…
Heerlijk dat je weer zoveel kan, bewegen blijft goed voor je hele lichaam.
miekequilt zei…
Wat een heerlijk sportieve vrouw ben je toch. Fijn dat alles weer gaat. Lekker moe is fijn moe.
Lies zei…
Amai, doe ik je niet na!
Knap van je!
Lie(f)s.
bemar zei…
goed bezig zeg..........