Doorgaan naar hoofdcontent

Ruimte en rust

Voor het eerst weer eens een stukje gefietst, dat werd wel tijd. Nadat we in september de Via Rhôna in Frankrijk hadden gefietst zijn onze fietsen niet meer gebruikt. Een operatie met daarna het genezingsproces belemmerde me om te fietsen en toen het allemaal weer redelijk functioneerde in het lijf vonden we het te koud. Maar er is wel veel gewandeld en dat stemt tot grote tevredenheid.

Het was nog geen groot rondje, ik moet er weer even inkomen. We reden door 't Beijersche en Achterbroek naar Berkenwoude en door Benedenheul en Benedenkerk weer terug naar het dorp. Toen we van huis vertrokken scheen de zon nog volop maar halverwege ons tochtje begon de bewolking toe te nemen.

Ik voel me vaak een bevoorrecht mens als ik zo in door onze polder wandel of fiets. We wonen midden in de Randstad en toch zo rustig. In de hele Krimpenerwaard is geen spoor- of snelweg te bekennen en te horen, wat een weelde.

Reacties

Emie zei…
Het echte groene hart va de provincie en dat moet zeker zo blijven. Wat fijn dat ook het fietsen weer lukt!
miekequilt zei…
Fijn dat het fietsen weer lukte. En dan in zo’n mooie omgeving, ik snap je geluksgevoel.
In de weer zei…
Bij ons was het net andersom, wij vertrokken met bewolking en vanmiddag scheen de zon.
Dat geeft, al is het nog niet veel, toch warmte.
Judy zei…
Wat heerlijk dat je weer kunt fietsen, Marthy!
Langzaam maar zeker lukt alles weer, heerlijk voor je!
Sjoerd zei…
Petje af, ik zou het hier niet gewaagd hebben om op de fiets te stappen. Daar was het weer niet echt na.
Lies zei…
Absoluut bevoorrecht!
Fijn dat je weer fietst.
Lie(f)s.
Jolande zei…
Fijn hoor om zo te wonen.
Mijn fiets is deze twee maanden niet van stal geweest, wij hebben het ook bij wandelen gehouden.
Fijn dat dat ook weer gaat!
Elizabeth zei…
Dat is een mooi rondje om te fietsen! En zo heel klein is het nu ook weer niet...
Ik kom er steeds meer achter dat ik vroeger nooit beseft heb hoe puur het nog is in dit stukje Krimpenerwaard. Het zal wel te maken hebben met ouder worden.
willy zei…
knap dat je de draad weer kon opnemen Marthy

groeten
Ger zei…
Goed om te lezen dat je weer kan fietsen nadat je tijd nodig had om te herstellen van operatie.
Zeker wanneer je in zo’n prachtige omgeving woont als jij Marthy.
Ben er na jaren sukkelen met totale knieprothese en operatie lumbale wervelkanaalstenose inmiddels wel achter dat fietsen er voor mij niet meer inzit en lopen met veel pijn en moeite enkele meters.En of dat nog niet genoeg is kreeg ik half jaar na veel onderzoeken de diagnose(systemische sclerose)zeer zeldzame(1 op 10.000 mensen in ons land)reumatische aandoening te hebben waar nog geen genezing voor bestaat,helaas.
Lag afgelopen 4 dagen nog in Radboudumc aan infuus met medicijn om betere doorbloeding in vingers te krijgen ivm fenomeen van Raynaud.Maar heb me voorgenomen wanneer de temperatuur wat aangenamer is dat manlief en ik er opuit gaan met de auto om leuke tochtjes te gaan maken en daar lijkt mij die mooie Krimpenerwaard uitermate geschikt voor met haar rust en ruimte.Heb al veel informatie opgedaan door het lezen van jou blogposten.Leuke B&B zal er vast ook wel te vinden zijn.
Ga niet bij de pakken neerzitten anders kom ik nergens meer.

Groet,Ger