Doorgaan naar hoofdcontent

Bijkeuvelen


Gisteravond hadden wij onze vriend Andre te eten. Hij was alleen in Les Peyses voor een weekje, Carine bleef in België, zij moest werken. Hij is een graag geziene gast, praat altijd met humor over Nederland. Nadat ik hem per mail uitgenodigd had antwoorde hij dat hij kwam met de volgende toevoeging: Dan kunnen we ook even bijkeuvelen over BoerBurgerPartij, Koot en Bie enz.

Ik maakte een paasdessert met advocaat, ik neem er speciaal een fles voor mee uit Nederland. Advocaat past in mijn beleving bij Pasen, zal wel nergens op slaan maar toch, eieren, de kleur geel, zoiets. Door een bakje mascarpone roerde ik wat advocaat, wat bitterkoekjes in stukjes en twee eetlepels boerenjongens. Erg lekker!


Reacties

Judy zei…
Er valt wel wat bij te keuvelen over Nederland de laatste tijd! Dat ziet er allemaal heel lekker uit trouwens!
Onder het genot van zoveel lekkers zal dat keuvelen wel gelukt zijn!
Bertiebo zei…
Je brengt me op een idee met die advocaat!
Emie zei…
Altijd gezellig, gasten aan tafel. Leuk ook die chocoladekoekjes in dit dessert:)
John zei…
Ziet er lekker uit. Bijkeuvelen is altijd een leuke bezigheid.
Sjoerd zei…
Dat ziet er lekker uit, daarbij komen de tongen wel los.
Charlie zei…
Dat ziet er allemaal weer heerlijk uit. Die taart was dat een quiche? Ik hoop dat jullie ook veel gelachen hebben bij de herinneringen aan van Kooten en de Bie! Wat waren ze goed!
KnutzEls zei…
Advocaat en boerenjongens en ook nog eens roomkaas. Daar kun je keistenen nog lekker mee maken 😂
In de weer zei…
Wat ziet er dat allemaal heerlijk uit Marthy en advocaat is echt wel Paasachtig, héérlijk om bij te keuvelen.
Fijn Paasweekend, maar dat gaat vast lukken.
Ger zei…
Tijdens het weghappen van dat heerlijke toetje zal het wel stil geweest zijn…..
Als de katjes muizen,dan miauwen ze niet.
Janny zei…
Voor mij hoort advocaat ook wel een beetje bij Pasen, lekker met wat slagroom of crème fraîche, maar zo'n toetje is natuurlijk ook niet te versmaden. Gezellig om bij te kletsen met je gast.
Jolande zei…
Hier hoort advocaat ook bij Pasen, Julian had al een fles in huis gehaald :-)
Ik eet het zo, of over vanille ijs.
Elizabeth zei…
Zie ik daar nu een appeltaart? Of gaat mijn fantasie op de loop...) Het ziet er in elk geval heel erg lekker uit.
Nou, er valt genoeg te praten over ons landje, tjonge jonge...
Fijne paasdagen!
Marthy zei…
Charlie en Elizabeth, die taart was een quiche, een hartige taart dus.De vulling was met spitskool, gehakt en appel.
willy zei…
bijkeuvelen zal geen probleem geweest Marthy

advocaat en Pasen, ontgaat me

prettige avond
Aleida zei…
Op boodschappenlijstje voor morgen: advocaat. Heerlijk en in geen jaren gehad
Lies zei…
Zelfs zo laat op de avond zit ik te watertanden...
Lie(f)s.