Doorgaan naar hoofdcontent

Daar is ie dan, de zon

Heel wat bosviooltjes langs mijn pad, zo lief. Ja, ik ben eerst maar een rondje dorp gaan doen gistermorgen want die zon stond zo heerlijk uitnodigend te schijnen dat ik na het ontbijt gauw mijn schoenen aan trok om eens te gaan kijken hoe het er allemaal bijstond in ons gehucht.

Grote toeven aubretia, ook aan de tuinmuren in het dorp. Het bloeit maar kort maar wel erg mooi.


Volgens mij komt daar een pioenroos boven de grond.


Die wit bloeiende boompjes die voor de forsythia staan zijn wilde pruimen en ze gaven verleden jaar ontzettend veel kleine pruimpjes. Ik heb er toen jam van gemaakt.

Het staat er allemaal weer fraai bij maar er zijn nog weinig bewoners in het dorp. Volgende week met de Paasdagen zal het wel wat drukker worden. 
 

Reacties

Judy zei…
Wat staat alles er mooi bij! Bosviooltjes zijn zulke lieve bloemetjes.
Super inkijkje in je dorp!
Sjoerd zei…
Die eerste foto is gewoon echt voorjaar...
John zei…
Ja, de zon schijnt nu echt volop. Heerlijk.
Bertiebo zei…
Heerlijk, ik zie je genieten!
miekequilt zei…
Wat is het toch heerlijk bij jullie in het mooie dorp. En dan schijnt de zon ook zo heerlijk. Fijn hè.
Emie zei…
Het zonnetje laat zich hier nog weinig zien maar als ie schijnt hollen we direct
naar buiten, net als jij op zoek naar kleur.
Ger zei…
Wat een heerlijk voorjaarsrondje door jullie dorp. De bloemetjes trekken zeker mijn aandacht maar de intens blauwe lucht nog meer.
Wij mogen ook niet klagen wat de zon betreft en de winterviooltjes staan er weer kleurrijk bij in manden en potten.
In de weer zei…
Gezellig dorpsrondje was dat. Zo mooi ook dat pruimenboompje, misschien weer lekkere jampotjes vullen.
Hier ook genieten, het koolzaad op de dijken langs de Maas is ook weer flink aan het groeien en op sommige plekken al in bloei en ik zag vandaag dat de Pinksterbloemen ook alweer van de partij zijn.
Janny zei…
Heerlijk die zon, ik heb zelfs buiten gezeten vanmiddag. Leuk rondje door het dorp met al dat moois wat bloeit.
Hier schijnt sinds maandag ook de zon. Dat doet zo goed!!!
Jolande zei…
Dat ziet er allemaal heel mooi uit.