Doorgaan naar hoofdcontent

Fijne paasdagen

Sinds een paar dagen kunnen we buiten koffie drinken en daar genieten we zeker de eerste keren erg van. Uitkijkend in de vallei kijken we welke auto's, en dat zijn er heel weinig, passeren. Mart weet namelijk van iedere auto wie de bestuurder is, mits die natuurlijk in de buurt woont. We genieten van de natuur en de vogels, we hebben zelfs al weer een koppeltje vale gieren gezien. En we bespreken de werkzaamheden natuurlijk, heel belangrijk hier.

Ondertussen kijk ik naar mijn plantenpotten die nu allemaal op zijn plek staan, tot mijn tevredenheid kan ik wel zeggen. Ze hebben allemaal wat aandacht gehad, bij sommige onkruid eruit en een randje nieuwe aarde erin.

Ik weet niet hoe deze plant heet maar hij staat al een paar jaar in die pot en ik doe er niets aan want de pot is totaal dichtgegroeid. Maar hij komt al weer in bloei dus blijkbaar heeft de plant het wel naar zijn zin bij mij.

Mijn roosje heeft de winter overleefd en ook de kleine clematis die ernaast staat. De de andere twee potten zijn gevuld met agapanthussen, in de rechterpot staan kindjes van de plant ernaast. Deze laatste planten hebben de winter overleefd in de moestuin, in de volle grond met wat bedekking.

Dit zijn stekjes van de Euphorbia, ik zag ze in het gras staan en wipte ze er gauw uit. Met een beetje geluk wordt het een volwassen plant.

Heel lang geleden nam ik één Euphorbia plant mee naar Frankrijk, ik weet zelfs nog waar ik die kocht. Dat was bij kwekerij 'De Kleine Plantage' in Groningen, ik was daar met een groep vriendinnen. En die ene plant heeft altijd stekjes voortgebracht die mijn borderrand sieren. Dus ieder ieniemieniestekje wat ik ontdek wordt gekoesterd.

Ik wens jullie allemaal fijne paasdagen met hopelijk veel zon. 

Reacties

Judy zei…
Je potten zien er goed uit! Ik moet nog met een loep kijken wat er gaat opkomen in mijn potten. Wat heerlijk dat jullie buiten in het zonnetje kunnen zitten! Fijne Paasdagen!
In de weer zei…
Voor jullie ook fijne Paasdagen en gelukkig zit het met de zon hier ook wel goed.
We zijn al bijna klaar om op de fiets te springen.
Ook voor jullie mooie paasdagen!
Mevrouw W. zei…
Jullie hebben een prachtig uitzicht!
Voor jullie ook fijne paasdagen!
Sjoerd zei…
De planten zien er goed uit. wat een beetje veel liefde en verzorging al kan doen...
John zei…
Dat heb ik met de auto's hier van het dorp. Ik ken alle kentekens.
Heerlijk hoor dat je al weer buiten kunt zitten en van de omgeving genieten.
miekequilt zei…
Heerlijk om buiten te kunnen zitten. Hier ziet het er nog somber uit.
We wensen jullie Fijne Paasdagen!!
Janny zei…
Heerlijk in het zonnetje met zo'n prachtig uitzicht! Hier schijnt hij gelukkig ook, ik wens jullie fijne Paasdagen.
Ik wens jullie ook hele fijne Paasdagen! Lekker genieten daar!
Ja leuk is dat om uit zo`n stekje weer een plant te zien groeien en ik vind de kleur van de Euphorbia zo intens, vooral in zonlicht! Prettige Paasdagen.
Emie zei…
Behalve dat ik nog niets aan planten in potten heb gedaan, lijken jullie dagen precies op de onze. De werkbesprekingen, het buiten zitten met koffie en vooral ook het genieten van vogels en natuur om ons heen. Fijne Paasdagen en even pas op de plaats hè?
Marietje zei…
Dat ziet er alweer gezellig uit. Jullie ook hele fijne paasdagen met prachtig weer
Groetjes
Annemarie
Annelies zei…
Fijne Paasdagen !
Ger zei…
Dat is aan alle kanten genieten van het voorjaar met panoramisch uitzicht.
Met liefde voor je planten in potten zorgen geeft goede resultaten terug.
Zou de naam van plant waar blauwe bloemen al bijna in bloei staan het Kruipend Zenegroen kunnen zijn?

Vrolijke Paasdagen🐣
Bertiebo zei…
Je boft, hier is het echt niet fijn. Nu, om half twee, lijkt het een klein beetje lichter te worden
Fijne dagen! Hier is het vandaag ook echt fijn qua temperatuur en zon.
Marthy zei…
Ger, ik heb ook aan kruipend zeegroen gedacht maar had geen zin om het op te zoeken.
Elizabeth zei…
Heerlijk zo in de zon, en zo te zien schijnt ie goed ook!
Fijne 2e paasdag, de 1e is alweer bijna voorbij...
Jolande zei…
Ik ben te laat om jullie fijne Paasdagen te wensen, maar het zal vast wel fijn geweest zijn op jullie mooie plekje.
Heerlijk om buiten koffie te kunnen drinken, ik kijk er ook naar uit.