Doorgaan naar hoofdcontent

Moeilijke keuze

Ondanks de kou, er klopte echt niets van dat weerbericht, ben ik gisteren halverwege de ochtend toch naar buiten gegaan om iets te doen. Eerst de hortensia's in bakken die op de cour staan maar eens knippen. Ze lopen al prachtig uit. Boven bij de trap staan er nog drie en die zijn nu ook gekortwiekt. Nog even een handje koemestkorrels en dan moeten ze hun best maar gaan doen.

Omdat ik toen we hier begin februari waren al veel had schoongemaakt in mijn border ziet die er nu al goed uit. De planten schieten de grond uit.

Nou moet ik straks de moeilijke keuze gaan maken welke planten eruit gaan. Er moeten nog een paar bakken gevuld worden en dat kan ook met vaste planten dus daar kijk ik het eerst naar. Verder vroeg mijn buurvrouw Dominique me van het najaar of ik haar wilde helpen met planten te kopen voor haar tuin. Volgens mij ga ik haar blij maken de komende tijd. Doe ik graag.

En dit is het moeilijke stuk waar de tuinmuur opnieuw is opgebouwd. Er komt wel het een en ander aan planten op maar er liggen ook heel veel stenen in de grond en die moeten eruit. Gelukkig ligt mijn hele border wat hoger dus ik hoef niet te knielen maar moet dan wel weer opletten voor mijn rug. Meteen terwijl ik dit schrijf denk ik aan Suze, mijn masseuse. Die zegt al jaren: een uurtje voorovergebogen in je tuin en dan ga je rechtop maar wat potjes vullen. Ja Suze!

Mart heeft gemaaid, ook de kanten en dan ziet het geheel er al weer een stuk beter uit.

Aan het eind van de middag brak eindelijk de zon goed door en begon de temperatuur zelfs nog te stijgen. Laten we hopen dat hij blijft schijnen.

Reacties

Judy zei…
Je border gaat goed! En je buurvrouw blij maken met planten is een goed idee.
Het ligt er allemaal alweer mooi bij. Zo kaal is het zelfs ook al een mooie boom! terkte met je dilemma's!
Sjoerd zei…
het ziet er in ieder geval goed uit. Wat een luxe als je zelfs planten kunt uitdelen...
John zei…
Een uurtje voorovergebogen lukt mij niet eens. Dan loop ik een week krom en bij de fysio, maar dat maakt niet uit. Ik zou zelf nooit planten weghalen. Hier krijgt alles de ruimte en een kans.
Emie zei…
Dat gaat helemaal goedkomen in jouw borders. Ik neem vaak een kookwekkertje mee om niet langer dan een uurtje gebukt te zijn.
Het ziet er al weer goed uit! Inderdaad met in de tuin werken is afwisselen van houding belangrijk en doseren!
Gr.Sylvia
Elizabeth zei…
Ja, het gras knapt op van een keertje maaien hè..
Maar o, wat moeilijk om je vaste planten eruit te halen; wat wel en wat niet.
Jammer dat je niet meer op je knieën mag zitten, maar gezondheid gaat voor.
Die afwisseling van houding probeer ik ook aan te houden hoor, ook al ben ik 15 jaar jonger. Je houdt het daardoor ook langer vol.
Bertiebo zei…
Goed bezig weer, Marthy. Ik had ook niet anders verwacht!
Edward McDunn zei…
Een tijd voorover gebogen staan, lukt mij ook niet meer hoor.
Zonde om planten weg te moeten doen hè?
Janny zei…
Het ziet er allemaal goed uit, mooi dat je ook planten in bakken kan doen, wel lastig om te bepalen welke eruit moeten.
‘dankzij’ een uurtje werken in de tuin loop ik vandaag als vanzelf voorovergebogen …
In de weer zei…
Die kale boom is zeker jullie mooie linde ?
Dat je planten uit de border moeten wordt al minder erg wanneer je er iemand blij mee kan maken vind ik.
Marthy zei…
Nee Toos, dit is de linde niet. Het is een moerbij met het blad van een plataan. Een kruising dus.
In de weer zei…
Dat is wel héél apart zeg !
Annelies zei…
Ziet er mooi uit. Bij ons vandaag een harde mistral. We zijn er alleen uit geweest voor de boodschappen.
bemar zei…
Het ligt er allemaal al netjes bij! Mooi is de boom ook nu hij nog geen blad heeft. Hier was het gisteren ook heerlijk zonnig en heb ik eindelijk een start in onze tuin gemaakt. Nog wel erg nat maar het was zalig weer bezig te zijn.
Jolande zei…
Dat ziet er toch al mooi uit.
Een uurtje voorovergebogen werken vind ik al heel wat, ik kan dat niet met mijn rug en werk ook nooit in de tuin.
Vera zei…
Marthy, ik heb al weer vier jaar een volledige prothese. Tegen mij werd ook gezegd, dat op de knieën niet mogelijk zou zijn. Ik doe er alles weer mee, ook op de knieën,hurken etc. Van te voren fysio voor oefeningen om de diverse spiergroepen stevig genoeg te maken heeft bij mij de revalidatie bespoedigd.
Succes, Vera
Marthy zei…
Dank je Vera, goed om te weten. Ik doe nu gerichte oefeningen voor de oefeningen.