Doorgaan naar hoofdcontent

Genoeg om een paar vazen te vullen

Kijk, daar ben ik nou tevreden over. Onze sering is er een stuk beter uit gaan zien na de snoeibeurt van 
deze winter. Een oudere sering mag in de rustperiode van november tot en met maart flink gesnoeid worden en dat zijn we een paar jaar vergeten met als gevolg dat alleen nog maar bovenin wat bloemen zaten.

We hebben er in februari flink wat takken uitgehaald en dat gaan we volgend jaar winter weer doen, hij mag nog wel wat minder hoog. De meeste takken met bloemen zitten aan de zonkant dus daar moet ook wat uit omdat het zwaartepunt van de struik anders de verkeerde kant uit gaat.

De bloemen van deze sering zijn prachtig, ik heb hem echt op deze kleur uitgezocht.

Na het knippen ben ik met een emmer vol takken naar boven gegaan om daar vazen te vullen.


Er bleven zelfs nog wat takjes over om bij kleine Trees te zetten.

Reacties

Bertiebo zei…
Ik ben ook gek op seringen. Zeker als ze in zo'n leuke groene vaas staan...
Judy zei…
Zo'n kleur sering had ik vroeger ook. Prachtig staat ie erbij. En de vaasjes ook!
John zei…
Hier staat er ook een tegen de erfafscheiding. Volgend jaar gaat die ook onder de snoeischaar.
Emie zei…
Snoeien doet groeien en bloeien! Wat een vreugde ook al die goed gevulde vazen.
Heerlijk om zo de vazen te kunnen vullen, even door de eigen tuin.
KnutzEls zei…
Naast al die leuke vazen ook nog een heerlijke geur?
Sjoerd zei…
Ik vind het ook een hele mooie kleur, ziet er prima uit zo.
Ger zei…
En genoeg aromatische geur om het hele huis te bezwangeren.
En het staat ook nog eens gezellig in die kleine vaasjes.
Wanneer ik seringen ruik ben ik terug in mijn kinderjaren in de badkamer van mijn Duitse oma waar ik me met die geurende zeep mocht wassen,het stuk was zo groot dat ik het bijna niet vast kon houden. En later in het vroege voorjaar bracht mijn schoonvader mij altijd ‘n grote bos in vochtige krant gewikkeld,hij noemde ze als rasechte Limburger ‘kroednaegelkes’
Wat een mooie kleur. Leuk dat er ruim genoeg is om ook vazen te vullen.
willy zei…
Die staat er mooi bij Marthy

de geur moet ik wel bij denken

prettige dag
Wat een pracht allemaal!
Liesbethblogt zei…
Dat snoeien is gewoon nodig dus. De kleur vind ik heel mooi.
Elizabeth zei…
Prachtige bloemen in zo'n diepe kleur, wat staan je vazen mooi!
Janny zei…
Leuke hoekjes heb je gemaakt met de bloemen.
De geur is zó lekker!
Jolande zei…
Wat een schitterende kleur en in dat groene vaasje staat het helemaal prachtig.
In de weer zei…
Echt een heerlijke geur hebben seringen, genieten bij jullie in huis dus !
bemar zei…
Beetje sentiment heb ik bij die bloemen. We hadden vroeger thuis ook zo'n boom. Ik kreeg later toen ik de deur uit was, ieder jaar een bos mee van mijn vader, zo rond moederdag bloeide hij vaak. Heerlijk geur!