Doorgaan naar hoofdcontent

De grot van een kluizenaar

De wandeling die we maakten vanuit Saint-Montan begon even buiten het dorp bij een kapel langs de weg richting Larnas. De San-Samonta kapel is tussen de 10e en 12e eeuw een aantal keer herbouwd, uitgebreid en gerestaureerd. Net voor de kapel begon ons pad wat omhoog ging tussen de rotsen.

Na een stukje stijgen keerde ik me om en nam nog een foto van het bovenste deel van het dorp

Het eerste stuk van de wandeling was prachtig en volgde de wand van de Gorges de la Sainte Beaume via een smal pad. Hoog boven ons een natuurlijk gat in de rotswand.

We passeerden de grot waar de kluizenaar Montanus, die z'n naam aan Saint-Montan gaf, verbleef.


Een hol in de rotswand, meer was het niet. Erg comfortabel zag het er niet uit

Saint-Montan ligt in de Rhône vallei dus we zagen veel wijnbouw in deze streek.

Na een paar kilometer tussen de stenen te hebben gelopen waren we blij weer wat kleur te zien.

Een mooi stukje, maar het mooiste moest nog komen.

Reacties

John zei…
Apart en mooi tegelijk in mijn ogen. Kluizenaar. Ik heb er een gekend die de laatste jaren van zijn leven als kluizenaar doorbracht.
Judy zei…
Wat prachtig allemaal! Een kluizenaar, bijzonder.
Sjoerd zei…
Een bijzondere plaats...
Weer zo'n prachtwandeling en zo'n kluizenaars verblijf is toch een magische plek!
Bertiebo zei…
Leuk om zo'n grot in te kunnen en even stil te staan bij de kluizenaar en z'n leven
Emie zei…
Oh, staan daar nou al irissen in bloei? Ik zie toch ook liever groen dan al die rotsen, hoe mooi dan ook.
Janny zei…
Mooie omgeving, maar wat lijkt me dat oncomfortabel zo'n grot!
Edward McDunn zei…
Mooi zo'n oude kapel.
Die grot van de kluizenaar, is toch wel bijzonder hè?
miekequilt zei…
Wat een mooie wandeling. Het is echt genieten voor jullie, maar ook voor ons!
Lies zei…
Vaak beseffen we 'de luxe' niet...
Lie(f)s.
Jolande zei…
Wat apart om zo'n kluizenaarsgrot te kunnen bekijken.