Doorgaan naar hoofdcontent

Terug naar Saint-Montan

Op de terugweg uit Larnas liepen we aan de andere kant van de vallei weer naar Saint-Montan terwijl we konden genieten van veel struiken die in bloei stonden.

Al de stenen die door wandelaars op een hoop worden gegooid vormen vanzelf een berg.

Als we Saint-Montan naderen krijgen we een prachtig gezicht op het dorp. Ongelooflijk dat dit dorp uit vervallen staat is herrezen. Het heeft natuurlijk wel een paar decennia geduurd maar dan staat er ook wat.

Toch is nog niet alles opgeknapt, op weg naar de auto kwamen we dit nog tegen. Dit pand valt niet onder het eigenlijke dorp. Hier is nog wel wat restauratie werk te doen.

En neem dit pand er tegenover dan maar meteen mee in de werkzaamheden. 

Reacties

Sjoerd zei…
Het was al mooi dat er een soort van "commune" ontstaan was die het dorp heeft opgeknapt.
Judy zei…
Echt super, dat zo'n dorp weer nieuw leven is ingeblazen. En die hoop stenen vind ik ook prachtig.
Jolande zei…
Mooi die foto van bovenaf.
John zei…
Daar zou ik mij hart ophalen, aan zo'n pand. Daar kan ik van alles mee.
In de weer zei…
Ja er staat steeds meer in bloei nu.
Wij hebben net ons eerste rondje gefietst langs de Maas en op de dijken kleurt het al aardig geel van het Koolzaad en ook de mooie Pinksterbloemen zijn er weer. Genieten is dat toch Marthy.
Nu weer op pad voor ons tweede rondje want de zon schijnt volop en daar moeten we natuurlijk weer van profiteren.
Fijne dag nog !
Janny zei…
Prachtig om zo'n dorp van bovenaf te zien, wie weet komen die andere huizen ook nog aan de beurt.
miekequilt zei…
Ik vind het wel leeuw dat er nog wat ouds staat. Mooie deur en alles weer mooi door jou op de foto gezet.
miekequilt zei…
leeuw? leuk bedoel ik!
Elizabeth zei…
Ook al heeft het wel wat, die huizen in vervallen staat, het kan natuurlijk niet zo blijven als je dit wil redden. Mooi dat ze het aanpakken en opknappen!
bemar zei…
Wel mooie oude deuren van dat vervallen huis