Doorgaan naar hoofdcontent

Aan een mooi gedekte tafel

We waren gisteren uitgenodigd bij onze vrienden Lilian en Maarten voor een bbq. Ze zitten maar een klein stukje verder in de vallei en normaal gaan we met de fiets maar namen nu toch maar de auto, wat makkelijker met een grote bak salade. Zoals gewoonlijk bij Lilian was de tafel prachtig gedekt en wat me opviel was het mooie tafelkleed. Koopt mijn moeder in Joyeuse op de markt vertelde dochter Noor, ze heeft ze in verschillende kleuren, ook voor thuis. Dat ga ik onthouden.

Er lag allerlei lekkers op de bbq we lieten het ons goed smaken. Behalve Noor was ook ook haar broer Floris er. Toen we het gezin elf jaar geleden leerden kennen waren die twee nog lagere school kinderen, nu studeren ze en kan je er er leuke gesprekken mee hebben.

En zoals vaak schoven de buren, Anne en Jérôme ook aan. Zij bewonen de grote oude zijdenrupsfabriek waar Maarten en Lilian ook een klein deel van hebben. Anne en Jérôme verhuren kamers, twee gîtes en een boomhut. Kijk hier maar even hoe mooi.

Jérôme is een van de beheerders van de vallei groepsapp en weet alle ins en outs van de bewoners.
Zo blijf je aardig op de hoogte van wat er leeft in onze vallei.

Reacties

Bertiebo zei…
Wat zijn jullie toch thuis daar! Het ziet er geweldig uit
Yova zei…
Wat hebben jullie prachtig huis. Echt puur genieten om te genieten. Dekken aan de tafel ziet gezellig uit. Elke dag lekker buiten eten. Mooie foto's.
Hoe gezellig weer! Die markt in Joyeuze zou ik ook wel oren naar hebben.
Judy zei…
Mooi, die rode luiken! Wat is het daar bij jullie toch een gezellige en hechte gemeenschap! Dat is veel waard.
John zei…
Inderdaad een mooi tafelkleed. Fijn, zulk goed contact met de buren.
In de weer zei…
Gezelligheid ten top !
Elizabeth zei…
Wat voel je je welkom hè met zo'n prachtig gedekte tafel.
Ik ben dol op mooie tafelkleden!
Sjoerd zei…
Heerlijk toch zo'n Barbecue, gezelligheid ten top. Mooie foto's bij Jérôme.
Marietje zei…
Wat fijn dat jullie daar goede vrienden hebben. En die luiken zijn toch wel heel anders dan dat je daar vaak ziet. Maar dit staat ook prachtig. En ja die tafelkleden, die nam ik ook altijd mee uit Frankrijk. Je kunt ze ook in de supermarkt aan de rol kopen. Ik heb er nog 1 met lavendel.
fotorantje zei…
wauw, prachtig, zo gezellig daar
Dat is leven als God in Frankrijk ;-)
KnutzEls zei…
Daarvan loopt het water me in de mond.
Liane zei…
Dat ziet er inderdaad heel erg gezellig uit! En wat een mooi tafelkleed.
Emie zei…
Een mooi gedekte tafel is het halve werk! Wat een gezelligheid en goede contacten, dat maakt het leven nog leuker.
Ger zei…
Het oog wil ook wat en die komen bij mij wel aan hun trekken met dit heerlijke Franse sfeertje bij jullie vrienden.
Hier straalt alles een welgemeende gastvrijheid uit waar je met open armen wordt ontvangen.
In Nederland ken ik een online website waar je dit soort Franse tafelkleden kan bestellen,bij mij blijft het bij kijken….
wat zeg ik: me eraan vergapen😀Ben zo stilletjes aan begonnen met de stapels tafelkleden uit linnenkast aan kleinkinderen uit te delen die grote tafel hebben én vaak gasten aan tafel.
Janny zei…
Het ziet er weer gezellig en heerlijk uit! Ik herinner me dat we daar vorig jaar langs kwamen met een wandeltocht in de buurt.
Marthy zei…
Klopt Janny.
marga zei…
Wat gezellig maar ook smakelijk ziet dat eruit.
Groeten
Marga
miekequilt zei…
Wat een prachtig tafelkleed. Ik denk zo maar dat jij ook nog even naar die markt gaat.
Fijn om zulke leuke mensen te kennen, en dat geldt andersom ook. Jullie hebben een heerlijk maal geregeld.
Lies zei…
Je was daar meer dan welkom!
Mooi én lekkerrrrr...!
Lie(f)s.
Jolande zei…
Die tafel ziet er heel mooi en gezellig uit.
bemar zei…
Hewt is inderdaad ook heel mooi bij jullie vrienden! Gezellig gedekte tafel!
Willy zei…
Een mooie en gezellige tafel om aan te schuiven.
Willy zei…
En wat voor een boomhut!
Zo leuk al die verschillende ontmoetingen!