Doorgaan naar hoofdcontent

Huizen van de Ardèche

We stapten weer eens op de fiets gistermorgen, richting Saint-Sauveur-de-Montagut. Toen we opstonden scheen de zon maar net toen we vertrokken begon het wat te miezeren. Het stelde niet veel voor dus we gingen gewoon door in de overtuiging  dat het allemaal wel mee zou vallen. Dat deed het ook, heel af en toe kwam er nog een klein buitje.

We namen de weg die boven de vallei loopt en genoten van de prachtige uitzichten, wel jammer dat de lucht dicht zat. Maar deze regenboog maakte veel goed. Een paar tellen voordat ik de foto nam waren de kleuren nog intenser maar voordat je dan je camera uit je fietstas hebt gehaald, grr.

Het gebeurt me nooit maar ik ben wat foto's kwijtgeraakt van deze dag, hoe het kan weet ik niet maar het blijkt dat ik  jullie deze keer alleen foto's van huizen kan laten zien. De huizen in dit deel van de Ardèche zijn sober van uiterlijk, hebben kleine ramen en geen buitengewone versieringen. Maar ik hou wel van die soberheid.

Vaak geeft de begroeiing van een huis er wat extra's aan.

Deze wisteria zal er al jaren staan, kijk maar eens naar de dikke stam.

Zo groot als hier zie je niet veel huizen in deze streek.

En dit was de topper van deze serie.Tegen de flank van een berg, simpel, niet groot en helemaal origineel gehouden, zelfs de buiten wc is bewaard gebleven. Mooi in al zijn eenvoud. Hier staan we even stil om te genieten, ook al van die prachtige terrasmuren, allemaal nog intact. Daar is onderhoud voor nodig.

Dit was de route van vandaag, we begonnen en eindigden in Le Serret, links onder. Als je op de foto klikt kan je hem vergroten, twee maal klikken nog groter. Normaal gesproken gaan we bij Saint-Étienne-de Serre rechtdoor en dalen dan scherp naar Saint-Sauveur. Deze keer maakten we de rit wat langer omdat we gingen lunchen en we tijd genoeg hadden, dus we sloegen linksaf. Bij Le Moulinon duiken we onze vallei dan weer in en rijden langs de rivier naar huis.

Hier gaan we even van de route af en steken we bij Saint Sauveur de Eyrieux over om op het fietspad, de Dolce Via, langs de Eyrieux te komen. Langs dit fietspad ligt onze lunchplek, die zien jullie later.

Reacties

Judy zei…
Wat een mooie regenboog! De huizen zijn misschien wel sober, maar het groen dat ertegenop groeit komt er prachtig uit!
Sjoerd zei…
het huisje op foto 3 en 4 kan me wel bevallen...
Elizabeth zei…
Wow, wat een foto... Prachtig die regenboog, en ja... het kan heel snel gaan!
De huizen zien er wat grauwig uit, maar het past gewoon daar. En het groen komt er zò mooi op uit. Ik kan het wel waarderen.
Als ik die kleine raampjes zie, word ik altijd nieuwsgierig naar wat zich binnen afspeelt en ook hoe de ruimtes zijn ingericht..
Emie zei…
Bijna drie uur fietsen met veel bochtenwerk, ik vind het pittig hoor. Maar wat een mooi en stoer gebied is het toch. Daar horen echt dit soort huizen in.
Edward McDunn zei…
Zonde dat je foto's kwijt bent, vreemd hoor.
Die huizen zijn mooi, maar de eerste foto krijgt van mij de hoofdprijs.
In de weer zei…
........en de was hangt lekker te drogen aan de waslijn.
Bertiebo zei…
Leuk die huizen, maar die regenboogfoto spant de kroon
willy zei…
wel een heel mooie foto van die regenboog...Marthy

om jaloers op te zijn

prettige dag
Janny zei…
Een mooie fietstocht, ik vind die franse huizen ook zo mooi maar ze zouden in Nederland misstaan.
miekequilt zei…
Mooie huizen. En hoewel ik erg van fleurige tuinen houd, vind ik dit ook mooi: stenen huizen met groene tuinen.
Mevrouw W. zei…
Twintig jaar geleden hebben we op een paar weken op een camping in Les Ollières-sur-Eyrieux gestaan. Dat was een mooie vakantie in een mooi gebied.
Lies zei…
Een regenboog..., altijd speciaal!
Boeiende, heel mooi plek!
Lie(f)s.
Jolande zei…
Gelukkig dat je niet alle foto´s kwijt was.
Ik hou van regenbogen, dus die foto vind ik heel mooi.
Hier hebben we ze heel veel maar op tijd foto´s ervan maken blijft lastig.