Doorgaan naar hoofdcontent

Een markt vol kleur

Dit was wel mijn leukste foto gistermorgen. We waren op de brocantemarkt in La Voulte samen met onze gasten in het vakantiehuis. Zij wilden naar een goede markt en wij zijn nooit te beroerd om advies te geven en mee te gaan.

En daar zie je dit soort figuren. Heerlijk, daar kan ik nou echt van genieten. Alles aan de kleding bij elkaar passend qua kleur, de bril en de baret en oh dat blauwe tasje, zo leuk. Ik liep langs, zij was druk bezig met haar telefoon en ik stak die van mij al pratend omhoog en nam de foto. Klik, ik heb je.

Dit leuke oude karretje trok mijn aandacht en toen zag ik die campingkrukjes en dat rode Lafuma stoeltje erachter. Nog leuker want dat deed me herinneren aan de kampeervakanties van vroeger met onze kinderen. Ik raakte aan de praat met de standhoudster en ze zei tegen me dat ik even verder ook moest kijken.

En daar stond dit ligbed uit de jaren zeventig. Om verliefd op te worden.

Om nog even verder met kleur te gaan, dat linker colbertje. Helemaal geweldig.

Hier nog even van dichtbij, er hangt er ook nog eentje achter in geel oranje en de verkoopster liet er ook nog een in rozerood zien. Ik zou het zelf niet aantrekken maar Henk, onze gast, een enorme muziekliefhebber had net de biografie van Bart Chabot over Herman Brood uit en hij schatte in dat zo'n figuur als Bart Chabot dit graag aan zou trekken. 

Lachend liepen we verder.

Reacties

Bertiebo zei…
Wat een superfoto Marthy. Je wordt blij als je er naar kijkt
Judy zei…
Prachtig die vrouw! Zo moet je oud worden!
Mevrouw W. zei…
Heerlijk toch: je niets van anderen aantrekken en de kleren dragen die jij leuk vindt! Die mevrouw doet dat goed.
Sjoerd zei…
Haha, een hele fleurige dame. Ik ken weinig mensen die zo de straat op durven gaan.
anja zei…
Heerlijk kleurrijk. Die stretcher brengt me terug naar mijn kinderjaren!
John zei…
De eerste foto ja, en het ligbed. Dat had ik meegenomen als de prijs goed was.
Emie zei…
Dit soort markten en bezoekers zijn bij jullie in Frankrijk echt veel leuker dan hier in Italië.
Annelies zei…
Heerlijk dit soort markten
In de weer zei…
Zijn zoon Splinter draagt ze ook graag.
Kleurrijk figuur, net zo kleurrijk als jou mooie markt foto’s Marthy.
Janny zei…
Heerlijk als je dat durft, zo lekker kleurrijk! En dat ligbed ziet er nog goed uit.
Straatfotografie ten top!
miekequilt zei…
Je hebt echt oog voor bijzondere mensen en dingen. Ik vind het een supermooie foto. En de rest... zoveel leuks te zien en te koop.
Dinette zei…
Prachtige dame, maar heeft ze je toestemming gegeven om deze foto te plaatsen?
Anoniem zei…
Kleurrijk zijn je foto’s zeker!
Kan de kleding stijl van deze dame niet benoemen,
geraffineerd
extravagant
excentriek
flamboyant
Apart vind ik het wel.
De vraag van Dinette kwam ook bij mij als eerste op,
er is nog altijd zoiets als portret recht en daar zitten de nodige mitsen en maren aan.
Het is het eenvoudigst en het verstandigst om degene die je op de foto wil zetten om toestemming te vragen. Echter moet je hierbij ook toestemming om publicatie vragen.
Ger
Elizabeth zei…
Geweldig leuke foto's, vooral die dame!
Lies zei…
Zij zal naaien?! Leuk, toch?!
Wat een heerlijke markt!
Lie(f)s.
Yova zei…
Wat heb je aparte kleren aan. Als jij mooi vind. Gewoon doen. Leuke spulletjes om te kijken. Wat is daar heel gezellig boel. Heerlijk voor jou1 Fijne dag.
Yova zei…
Ik bedoel deze vrouw dan kleurrijke kleding heeft ze aan. Ligbed is ook apart.
Willy zei…
Ja, leuk hoor. Ik hou er wel van, al trek ik dit zelf niet aan. Chabot ziet er ook altijd geweldig uit.