Doorgaan naar hoofdcontent

Praatjes

Gisterochtend eerst op de fiets even naar Lili gereden, zij woont bij de barrage aan Pont Foulix. Sinds haar man Michel een paar jaar geleden is overleden woont zij daar alleen en ik maakte me een beetje zorgen om haar. Ik hoorde de avond ervoor van onze vriendin Lilian die regelmatig bij Lili komt dat haar hartproblemen weer opspeelden. Gelukkig ging het weer wat beter met haar en we hebben samen een hele poos gezellig zitten praten. Wij hebben eerdaags hier in het dorp een feest bij een van onze buren waar Lili ook voor is uitgenodigd en ik zei haar dat Mart haar wel kwam halen met de auto. Ze dacht dat Agnes en Claude haar zouden komen halen maar ze wist het niet zeker .

Dus toen ik op de terugweg bij die twee langs fietste sjeesde ik maar meteen naar boven om even duidelijkheid te krijgen over het ophalen van Lili.  Agnes en Claude, de meest aardige mensen die je je kan bedenken, heel sociaal, wonen in een houten sjalet aan de andere kant van onze vallei. Claude is altijd in zijn tuin bezig, hij heeft er een paradijsje van gemaakt. Op de foto tussen het groen een vijver met kooikarpers.

'Mart hoeft echt niet te rijden, wij wonen het dichtst bij Lili en wij halen haar op en brengen haar weer thuis'. Heerlijk zulke mensen, dat is alvast geregeld. Toen heb ik het met Agnes nog even gehad over het eventuele cadeau voor degenen die het feest geven, we zouden het gezamelijk kunnen doen stelde zij voor. Daar had ik ook al over nagedacht en ik wist ook al wat en waar we dat konden kopen. Daarom fietste ik ook nog even door naar Monique in Gua om daar even een praatje te maken. Over haar zal ik het nog weleens hebben.

Een vruchtbare ochtend, de blaren stonden bijna op mijn tong. 😉

Reacties

Bertiebo zei…
Hahaha, dat laatste geloof ik niet
Judy zei…
Heerlijke mensen daar bij jullie in de vallei! Inclusief jij!
Sjoerd zei…
Een mooi verhaal, als ik naar dat houten chalet kijk kun je het ook heel eenvoudig houden en er toch gelukkig mee zijn.
En dat allemaal in het frans!
Wat fijn dat jullie zo naar elkaar omzien.

Je hebt heel wat praatjes gemaakt als ik het zo lees : )
Emie zei…
Ben je al voorgedragen als burgemeester van de valei? Je zou er een goede voor zijn.
Edward McDunn zei…
Fijn dat er sociale controle is hoor.
Dat je naar boven "sjeesde" vind ik een hele prestage!
In de weer zei…
Wat een groene oase die tuin, prachtig ! Hij heeft eer van zijn werk.
Fijne mensen daar in de vallei, noaberschap is er niets bij !
Marthy zei…
Dat stelt niet veel voor hoor Edward. Mijn e-bike met zware motor op turbo en je vliegt naar boven. Ik moest alleen goed opletten want er zaten twee S-bochten in het pad.
willy zei…
dat laatste zou niet meevallen Marthy

prettige dag
miekequilt zei…
Wat leuk om zo “ even te buurten”. En dat met een feest in het vooruitzicht. Nou, daar last je ons toch zeker ook wel van meegenieten hè, via je blog? En ik ben ook benieuwd wat jullie voor kado gaan geven. Zal vast iets heel bruikbaar zijn, denk ik.
Anoniem zei…
Praatjes vullen geen gaatjes gaat deze keer niet op: woorden helpen niet, waar men daden moet zien.
Jij was volop in de weer om voor het feest 🥳 in het dorp de voorbereidingen te treffen voor de medemens,lief.
Jij zou een goede ceremoniemeester zijn,dan liep alles op rolletjes….
of moet ik tikken op wielen😉
Kan me wel voorstellen dat je op zo’n gezellige groene tuinplek niet kort van stof bent en graag wat langer blijft zitten.
Fijn weekeind,Ger
Willy zei…
Even op de fiets voor een praatje. En gezelliger dan per telefoon.
Ton zei…
Hoi Marthy, Dat zijn ook míj́n dagen. Heerlijk dat sociale contact. Daar drijft een mens op. Met groetenTon