Doorgaan naar hoofdcontent

Likje verf

Een nieuw project is in gang gezet, het schilderen van de luiken. Niet door mij hoor, ik kan geen kwast in mijn handen houden maar door de meesterschilder. Mart heeft al heel wat geschilderd, bij ons maar ook bij de kinderen en het is altijd vakwerk.

Er wordt geschuurd, geplamuurd en gegrond en dan gaat alles nog twee keer in de lak.

Er was wat twijfel over de kleur, grijsblauw willen we en die kleur zat er oorspronkelijk ook op. Maar hier en daar is een kelderdeurtje met een ander restje overgeschilderd en omdat de luiken altijd in de zon hangen was die kleur ook niet meer goed te bepalen.

Maar vanmorgen haalde Mart de luiken van een logeerkamer naar beneden en die waren bijna niet verkleurd. Kleurstalen erbij en we zijn er nu uit, die met het kruisje is het geworden. Volgende week  halen we de verf bij Mr.Bricolage en dan zal dit karwei op een bepaald moment ook weer klaar zijn. 

Reacties

Bertiebo zei…
Ha, een handige partner is een zegen. Ik spreek uit ervaring!
Judy zei…
Er moet heel wat gebeuren voordat de verf erop kan. Maar het ziet er grondig en goed uit!
Sjoerd zei…
Het klink wellicht vreemd, maar dit zou ik ook nog leuk werk vinden.
John zei…
Ik schilder graag, maar met mijn handen gaat het ook niet zo heel geweldig meer, dus ik doe er gewoon langer over tegenwoordig.
In de weer zei…
Het schilderen op zich vind ik heerlijk, maar alles wat er bijkomt is ook nog een hele klus.
Maar ja, dat hoort er ook bij !
Maar de voldoening als de klus geklaard is, die is groot.
miekequilt zei…
Een leuke klus. En jullie zochten een mooie kleur uit. Fijn dat Mart het leuk vindt, want het is veel werk.
Emie zei…
Heerlijk buiten kunnen werken, schaduwhoekje opzoeken en aan de slag maar. Ik hou van dit soort klussen. Op schildergebied hebben wij er ook nog een paar liggen. Gaat ook vast nog een blogje opleveren.
Schilderen laat ook ik aan de/een vakman over
Janny zei…
Schilderen heb ik veel gedaan in ons oude huis, gelukkig deed Aat het voorwerk zoals schuren en plamuren. Jullie hebben een mooie kleur uitgezocht.
fotorantje zei…
dat ziet er goed uit
maar t is altijd beetje spannend afwachten om zo'n kleurtje in het echt op het voorwerp te zien
Ger zei…
Zolang Mart het zelf kan en er plezier in heeft is het een mooie klus.
En na het gedane werk zal jullie prachtige huis er weer goed onderhouden bij staan.
Wij hebben paar jaar geleden het huis rondom laten schilderen.Normaal doet onze schoonzoon in zijn vrijetijd de schilderklussen in huis maar dat buitenwerk wilde ik niet omdat hij daar veel te lang mee bezig is.En wil het mijn man ook niet aandoen op zijn leeftijd dagen hoog op de steiger en ladder te staan.Hij neemt me al genoeg huishoudelijke klusjes uit handen die mij niet meer lukken,hij hield net de pan bloemkool nog onder de neus met de vraag of de roosjes klein genoeg waren,5 min.koken en ik maak het verder af voor de zoet-zure bloemkoolsalade die dan tot vanavond afgedekt de koelkast in mag.
Dat gaat prachtig opknappen, zeker met die mooie kleur!
marga zei…
Mooie kleur een hele klus maar dan zal jullie huis er weer prachtig uit zien.
Groeten.
Marga
KnutzEls zei…
Dat doet Mart vakkundig. En het wordt heel mooi.
Lies zei…
Véél werk, maar 't wordt ó zó mooi!
Lie(f)s.
Ja er is altijd wel wat te doen!
Elizabeth zei…
Hier is de vakman bezig, dat kun je wel zien...
Prachtig vind ik die oude luiken!
Jolande zei…
Wat een werk weer, maar het zal vast heel mooi worden.
Willy zei…
Mooie kleur hebben jullie gekozen.