Doorgaan naar hoofdcontent

Op de billen in de graskant

We zochten een zitplekje zondag toen we aan het fietsen waren. Een bankje om onze boterhammetjes op te eten. Maar die kom je wel tegen aan de fietspaden die er de laatste jaren gemaakt zijn maar niet langs landweggetjes. Meestal zitten we dan op een muurtje, die zijn er genoeg met al dat natuursteen maar die waren niet te vinden in dit gebied. 

Dan maar op onze billen in de graskant en het voordeel daarvan was dat we een schitterend uitzicht kregen. De dalen van de grote rivieren zoals de Rhône en de Drôme zijn breed en hebben weinig stijging, ideaal voor mij om zonder inspanning te fietsen.

En in die dalen vruchtbaar land waar van alles op verbouwd wordt.

Ik zei het al, veel zonnebloemen en in dit geval werden ze besproeid. Blijkbaar is er nog genoeg water om dat te doen. Verleden jaar met die warme zomer mocht het op een gegeven moment niet meer gedaan worden.

We kwamen door het plaatsje Eurre met zijn imposante kasteel wat bijna net zo groot is als het dorp zelf met zijn dicht op elkaar staande huizen.

Behalve dat grote kasteel hadden ze daar ook een minibieb en die was door een creatieve geest ontworpen. Kijk maar eens naar het dakje en het onderstel. Mijn eerste indruk was dat het kastje rustte op een paar betonblokken totdat ik om de foto te nemen beter keek. Leuk gedaan! 

Reacties

Mevrouw W. zei…
Wij zijn vroeger een paar keer in de Drôme op vakantie geweest in de buurt van Crest. Het is er mooi en niet zo vreselijk druk met toeristen, in elk geval toen niet.
De minibieb is leuk!
Judy zei…
De landschapfoto's zijn 'schilderijtjes', zo mooi! En die minibieb is geweldig bedacht!
Sjoerd zei…
Daar is over nagedacht, die minibieb... Een leuk plaatsje lijkt me dat.
Daar smaakt je boterham dubbel zo lekker! wat een pracht!
Bertiebo zei…
Dat kastje is wel heel erg leuk zeg. Jullie uitzichten ook!
Emie zei…
Wat een fantastische minibieb, zo zag ik er nog nooit een. Hier in Italië zie ik ze trouwens zelden, zo jammer.
John zei…
Leuk, die grote boeken onder de minibieb.
Janny zei…
Jullie hadden weer een schitterend uitzicht tijdens het eten. En die minibieb ziet er leuk uit.
Edward McDunn zei…
Prachtige landschappen hoor, een mooie plek om je botterhammetjes te nuttigen.
Ik las de titel van je blogpost goed…..
maar er schoot iets anders door m’n hoofd:blote billetjes in het gras.
Wat een uitzichten over vruchtbaar land en de rust die er heerste toen jullie daar fietsten zal plaats maken voor bedrijvigheid tijdens het oogsten.Zonnebloemen zijn dorstig en zeker met warm weer.
De meest toepasselijke mini bieb die ik ooit zag!

In de weer zei…
Inderdaad Marthy, een héél creatieve geest, schitterend.
Minibiebjes zie zeker ook steeds vaker in Frankrijk ?
Jolande zei…
Ik ga nooit ergens in een graskant zitten, want er hoeft maar een teek te zitten en die zit dan op mij...
Die minibieb vind ik echt geweldig.
Marthy zei…
Ja Toos, je ziet de minibiebs overal, tot in de meest kleine dorpjes. Zo leuk.
Elizabeth zei…
Ja, dat is fijn fietsen zo... Dat klimmen hoeft van mij ook niet meer!
Op je billen op de grond zitten is nog tot daar aan toe, maar je moet ook weer overeind komen!
miekequilt zei…
Jullie hadden een mooi plekje om even bij te komen. Voor ons nu ook een mooie plek dankzij de mooie foto’s.
Lies zei…
Laag bij de grond ziet de wereld er anders uit!
Prachtige boekenkast! Enig!
Lie(f)s.
Willy zei…
Prachtige vergezichten. Daar zou ik ook wel even voor in de graskant gaan zitten. Dat is een hele mooie boekenkast.